اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر بیش از 1 میلیون گردشگر به ازبکستان در 9 ماه 2021

بر اساس گزارش وزارت گردشگری و ورزش ازبکستان، در 9 ماه گذشته سال جاری میلادی 1 میلیون و 135 هزار گردشگر خارجی به این کشور سفر کردند.

سفر بیش از 1 میلیون گردشگر به ازبکستان در 9 ماه 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بر اساس گزارش وزارت گردشگری و ورزش ازبکستان، در 9 ماه گذشته سال جاری میلادی 1 میلیون و 135 هزار گردشگر خارجی به این کشور سفر کردند.

صنعت گردشگری داخلی در این مدت به درآمد 273 میلیون دلاری دست یافته است.

جالب است که اگر در پی محدودویت های پاندمی تعداد گردشگران از کشورهای مانند ژاپن، چین، هند، اندونزی، مالزی، سنگاپور، تایلند و کره جنوبی کاهش یافته، از برخی کشورها اروپایی غربی و جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع و همچنین آمریکا تعداد گردشگران سفر کننده از شاخص های پیش‌بینی شده فراتر رفته است.  

علاوه بر این، طی 9 ماه گذشته سال 2021 میلادی 105 واحد هتل و 1001 واحد هتل خانوادگی شروع به فعالیت کردند. در نتیجه تعداد کل هتل ها در ان کشور به 1361 واحد، تعداد اتاق ها به 31 هزار و 388 واحد، هتل های خانوادگی 2 هزار و 365 واحد رسیده است.  

برنامه ریزی شده در سال 2022 میلادی 636 واحد اقامتگاه برای گردشگران، 80 سازمان گردشگری راه اندازی و به طور اضافی 4 هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد شود.

در سال گذشته میلادی 1 میلیون و 500 هزار گردشگر خارجی به ازبکستان سفر کرده و برای آنها به ارزش 261 میلیون دلار خدمات گردشگری ارائه شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول