اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

احصاء ۲۱ مانع تشکیل و تحکیم خانواده توسط مجلس/اجرای قانون جوانی جمعیت نویدبخش گذر از بحران سالمندی است

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با اشاره به احصاء ۲۱ مانع در برابر تشکیل و تحکیم خانواده، گفت: اجرای قانون جوانی جمعیت نویدبخش گذر از بحران سالمندی است و منافع خانواده‌ها را در اولویت قرار داده است.

احصاء ۲۱ مانع تشکیل و تحکیم خانواده توسط مجلس/اجرای قانون جوانی جمعیت نویدبخش گذر از بحران سالمندی است

محسن فتحی نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت‌: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از گذشت حدود یک دهه از تصویب طرح تعالی جمعیت و خانواده در شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مجلس یازدهم به سرانجام رسیده است.

وی افزود: در این قانون مجلس شورای اسلامی با احصای ۲۱ مانع که مقابل تشکیل و تحکیم خانواده قرار داشت در احکام قانونی، امکانات و حمایت‌های ویژه‌ای برای حمایت از تشکیل و تحکیم نهاد خانواده در نظر گرفته است و این نهاد را در اولویت حمایت‌های قانونی خود قرار داده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای قانون جوانی جمعیت نویدبخش گذر از بحران سالمندی است، عنوان کرد: این قانون منافع خانواده‌ها را در اولویت قرار داده است و دولت موانع بالفعل فرزندآوری جوانان را با استفاده از این قانون حل می‌کند.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: جهش وام ازدواج، اعطای تسهیلات برای هر فرزند، تسهیلات شغلی و آموزشی برای فعالان شغل‌های مختلف و دانشجویان، مشوق‌های فرهنگی و اجتماعی و ... از جمله مشوق‌ها و حمایت‌های مهم این قانون است.

وی تصریح کرد:‌ براساس این قانون حق اولاد تا ۵ سال، هر سال ۲ برابر خواهد شد و کشیک‌های شبانه برای مادران دارای فرزند هم در رشته‌های تحصیلی و هم در مشاغل مختلف کاهش یافته یا حذف خواهد شد.

وی تأکید کرد: در فرهنگ ایرانی ـ اسلامی، خانواده و منافع آن در اولویت است و سیاست‌گذار موظف است که منابع خود را برای حمایت از خانواده‌ها به کار گیرد.

فتحی با تاکید براینکه با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، منافع خانواده‌ها در اولویت قرار گرفته است، بیان کرد: در این قانون خانواده‌ها در اولویتِ تسهیلات مسکن، مشوق‌های اقتصادی، تسهیلات آموزشی و تسهیلات شغلی قرار می‌گیرند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در یک جمع‌بندی می‌توان گفت حمایت از خانواده و مادران در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و اجتماعی کشور در اولویت خواهد بود.

فتحی افزود: در این قانون احکام روشنی صادر شده است که با اجرایی شدن آنها توسط دولت مردم تأثیرات آنها را به طور ملموسی در زندگی خود مشاهده خواهند کرد.

وی گفت: مجلس یازدهم بر این باور است که مسائل مربوط به خانواده و جمعیت، مسئله‌ای چندبعدی و وابسته به زیرساخت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور است، عزم این مجلس بر آن است که از پنجرۀ جمعیتی باز کنونی در کشور، علی‌رغم فرصت‌سوزی‌های گذشته، بهره لازم را ببرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول