اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اقدام سپاه در مقابله با دزدی نفتی افول آمریکا را نشان داد

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: اقدام حماسی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در مقابله با دزدی نفتی تروریست‌های آمریکایی مایه سرشکستگی استکبار جهانی شد و افول آمریکا را نشان داد و مصداق نصرت الهی بود.

اقدام سپاه در مقابله با دزدی نفتی افول آمریکا را نشان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: اقدام حماسی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در مقابله با دزدی نفتی تروریست‌های آمریکایی مایه سرشکستگی استکبار جهانی شد و افول آمریکا را نشان داد و مصداق نصرت الهی بود.

وی افزود: دفاع مقدس در کنار دستاوردهای عظیمی که داشت موجب ایمان واقعی مردم به نصرت‌های الهی و خودباوری مردم شد و آن چیزی که توانسته نظام اسلامی را به این درجه از اقتدار و سربلندی برساند الگوگیری از دفاع مقدس است که امروز انتقال صحیح این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان یک ضرورت مهم است و باید از روش‌های مختلف دنبال شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: گفتمان سازی فرهنگ دفاع مقدس در جامعه یکی از ضرورت‌های گام دوم انقلاب است که پژوهش یکی از روش‌های آن است و لذا پژوهش باید در حوزه دفاع مقدس یک راهبرد باشد.

ارزش‌های دفاع مقدس به گفتمان عمومی و فراگیر تبدیل شود

کریمی ادامه داد: پژوهش در دفاع مقدس باید ارزش‌های دفاع مقدس را به یک گفتمان عمومی و فراگیر تبدیل کند و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز علمی برای تحقق این مسئله یک ضرورت مهم است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس پژوهش و انجام فعالیت‌های پژوهشی است که باید روایت‌هایی عالمانه، مستند، مستدل و مطابق با عقلانیت از حماسه‌های دفاع مقدس اتفاق بیفتد و لازمه آن بهره‌گیری از زبان پژوهش و ادبیات غنی انقلاب اسلامی است.

 

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان داشت: استان مرکزی از هفت سال گذشته در کنار اقدامات مختلف در حوزه دفاع مقدس پژوهش را در دستور کار گذاشته که یکی از خروجی آن جمع‌آوری بیش از یک‌میلیون سند در حوزه دفاع مقدس استان است و مسیر را برای اقدامات مختلف باز گذاشته است.

کریمی خاطرنشان کرد: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس یکی دیگر از اقدامات پژوهشی و علمی در حوزه دفاع مقدس است که در این راستا عمده پیشکسوتان و اساتید دانشگاهی استان پای کار آمده‌اند و خوشبختانه استان مرکزی در این مسئله جزء استان‌های برتر است.

وی اضافه کرد: تهیه بیش از ۲۷۰ مقاله در ذیل دانشنامه نشان از اهتمام نویسندگان و اساتید دانشگاهی و البته اقدام جهادی کارگروه‌ها و کمیته‌ها دارد که باید باقوت ادامه‌دار باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: با توجه به گستردگی دفاع مقدس آن چیزی که باید در این خصوص به آن توجه شود نظریه‌پردازی است و این باید منجر به تولید علم شود و راه تحقق آن کار علمی و پژوهشی می‌باشد و این مسئله هم باید در دفاع مقدس و هم در جبهه مقاومت صورت پذیرد.

کریمی اظهار کرد: در استان مرکزی به جهت گستردگی و نقش استان در دفاع مقدس علاوه بر اینکه تهیه دانشنامه دفاع مقدس با قوت پیگیری خواهد شد نیاز به پرداختن کار پژوهشی و تحقیقی در حوزه نقش استان در عملیات‌ها داریم.

وی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی نقش استان مرکزی در عملیات‌ها جمع‌آوری شده اما با توجه به گستردگی کار نیاز به پرداختن بیشتر دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: فعالیت پژوهشی در حوزه دفاع مقدس در کنار برکات زیادی از جمله پاسداری از این فرهنگ و انتقال صحیح آن با نسل جدید دارد می‌تواند پژوهشگران و نویسندگان علاقه‌مند در این حوزه را هم تربیت کند و لذا محور کار در حوزه دفاع مقدس استان مرکزی پژوهش است.

کریمی بیان کرد: در کنار پژوهش اقدامات دیگری همچون بهره‌گیری از زبان فرهنگ و هنر در حوزه دفاع مقدس نیز ضرورت دارد که باید جهاد تبیین در این حوزه رقم بخورد که رسانه‌ها و فضای مجازی می‌تواند ابزار مناسبی برای تحقق این مسئله باشد.

وی افزود: خوشبختانه امروز استان مرکزی در حوزه فعالیت‌های مرتبط با دفاع مقدس هم در حوزه فرهنگی، خدماتی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و سایر ابعاد دیگر تجربیات بسیار ارزشمندی دارد و باید این تجربیات هم ماندگار بمانند و هم به دیگران انتقال داده شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید در کشور رتبه برتر را کسب کرد و امروز بسیاری از استان‌ها در حال الگوگیری از تجربیات استان مرکزی هستند.

کریمی اظهار داشت: امروز شورای دانشنامه استانی دفاع مقدس و کارگروه‌ها و کمیته‌های آن که متشکل از پیشکسوتان، اساتید دانشگاهی و مسئولین است به شکل جهادی در میدان هستند و انگیزه، تلاش و دغدغه‌های این عزیزان بسیار قابل تقدیر است چراکه با شکل خودجوش و جهادی برای ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس زحمت می‌کشند و قطعاً شهدا اجر و پاداش آنها را خواهند داد.

تهیه دانشنامه دفاع مقدس راهبرد ترویج فرهنگ ایثار

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: یکی از مهمترین برکات دفاع مقدس تربیت نیروهای تراز انقلاب اسلامی و نسل حماسه‌ساز است و این نسل در طی چهار دهه گذشته افتخارات زیادی برای نظام اسلامی به ماندگار گذاشته که روزهای گذشته نمونه‌ای از آن را در حماسه‌آفرینی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران در دریای عمان به‌وضوح مشاهده کردیم.

 

غلامرضا کریمی اظهار کرد: نسل استکبارستیز و انقلابی تربیت شده در دفاع مقدس در عملیات موفقیت‌آمیز شکست هیمنه شیطان بزرگ در سرقت نفت‌کش ایرانی در آب‌های دریای عمان بار دیگر نشان داد فرزندان روح‌الله زیر بار زورگویی و زیاده‌خواهی هیچ قدرتی نخواهند رفت.

وی افزود: این اقدام حماسی در کنار نشان دادن عزت و اقتدار ملت ایران به جهانیان بار دیگر افول قدرت استکبار جهانی و حامیان آنها را در برابر قدرت انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت و آمادگی فرزندان این ملت در برابر هر تهدید و توطئه‌ای را با وضوح با اثبات رساند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: نیروهای مسلح کشور در طی ۴۲ سال گذشته با مجاهدت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های خود در بخش‌های مختلف نشان داده‌اند تربیت‌شدگان مکتب دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و امروز باید این فرهنگ نجات‌بخش به عموم مردم و نسل جدید به‌خوبی انتقال داده شود.

کریمی ادامه داد: یکی از راهبردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی است که زیرساخت آن در جریان برگزاری کنگره شهدای استان ایجاد شد که امروز در این راستا گام‌های بلندی برداشته شده و جزء استان‌های پیشتاز هستیم.

وی افزود: تبیین، ماندگاری، صیانت و انتقال حماسه‌های دفاع مقدس به نسل جدید با رویکرد علمی و پژوهشی با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری راهبرد تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس است که در این راستا همه ظرفیت‌های استانی اعم از پیشکسوتان، اساتید دانشگاهی و اقشار مختلف را پای کار آورده‌ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: کارگروه‌ها، کمیته‌ها و افرادی که در تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی فعالیت می‌کنند با روحیه جهادی و انقلابی پای کار آمده‌اند و همه توان برای تهیه یک مجموعه جامع گذاشته خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال اولین جل دانشنامه رونمایی شود.

کریمی گفت: نشان دادن کارآمدی، جامعیت فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان از اهداف دیگر تهیه دانشنامه دفاع مقدس است چراکه ملت ایران و رزمندگان اسلام در دفاع مقدس نشان دادند محدودیت‌ها نمی‌تواند حرکت انقلاب اسلامی به سمت اهداف آرمان‌ها را متوقف سازد و امروز در گام دوم نیازمند بهره‌گیری از فرهنگ و تجربه دفاع مقدس هستیم که دانشنامه گامی مهم در این راستا می‌باشد.

وی اضافه کرد: پیشرفت دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی مطلوب و قابل قبول است و تاکنون بیش از ۷۱۴ مدخل در سطح استان جمع‌آوری شده و با توجه به پای کار آوردن اقشار و دستگاه‌های مختلف این تعداد از مداخل قطعاً بیشتر خواهد شد.

عضو شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: به فرموده قرآن کریم شهدا علاوه بر اینکه زنده هستند و نزد خداوند متعال روزی دریافت می‌کنند در حال مدیریت صحنه نیز می‌باشند و کسانی که در مسیر شهدا قرار می‌گیرند و گام برمی‌دارند قطعاً مورد عنایات و هدایت‌های شهدا قرار می‌گیرند.

 

مصطفی مشایخی اظهار کرد: دفاع مقدس برای ایران اسلامی سرمایه‌سازی کرد و سرمایه‌های ارزشمندی را برای کشور به وجود آورد و آورده‌های دفاع مقدس برای نظام اسلامی و مردم بسیار زیاد است و تا سال‌های طولانی مردم از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: دفاع مقدس یک تابلوی چندوجهی است و این تابلو را باید از نزدیک مشاهده کرد چراکه هراندازه این تابلو را از نزدیک مشاهده کنیم زیبایی‌های آن بهتر دیده می‌شود.

عضو شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی فرصتی مناسبی برای نمایش زیبایی‌های دفاع مقدس است و لذا همه توان را برای بهره‌گیری از این فرصت باید پای کار بیاوریم چراکه فرصتمان محدود است و باید کار جهادی صورت پذیرد.

مشایخی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی در اقدامات و فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس پیشتاز است که نمونه آن برگزاری کنگره شهدای استان بود و امروز هم استان مرکزی در تهیه دانشنامه از بسیاری از استان‌ها جلوتر است و این قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: در جریان برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی اقدامات و زیرساخت‌های بسیاری ایجاد شده که مسیر را برای هرگونه اقدام در حوزه دفاع مقدس باز کرده که باید استفاده از این تجربیات مورد توجه باشد.

عضو شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی گفت: رونمایی از جلد اول دانشنامه دفاع مقدس استان علاوه بر اینکه انگیزه مضاعف به مجموعه استان برای فعالیت‌های پژوهشی می‌دهد می‌تواند مسیر را برای ادامه کار هموارتر کند.

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص پژوهش در دفاع مقدس و تهیه اقدامات ماندگار در این راستا دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی در حال تهیه است که کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی دانشنامه تشکیل شده‌اند.

زهرا مرادی اظهار کرد: تشکیل 6 کمیته تخصصی دانشنامه اعم از جمع‌آوری، جغرافیا، شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در ذیل شورای سیاست‌گذاری از سال گذشته انجام شده که در سال جاری دو کمیته تخصصی نقش ادارات و سازمان‌ها و کمیته تخصصی نقش شهرستان‌ها نیز تشکیل شده است.

وی افزود: در کمیته اختصاصی پیگیری نقش ادارات و سازمان‌های استان مرکزی در دفاع مقدس نقش بیش از ۱۳ اداره و سازمان در دفاع مقدس جمع‌آوری و بررسی شده و در این راستا بیش از ۳۰ جلسه تخصصی برگزار شده است.

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: همچنین در کمیته اختصاصی پیگیری نقش شهرستان‌های استان در ۱۲ شهرستان استان مرکزی کمیته‌ها تشکیل و در تمامی شهرستان‌ها جلسات تخصصی هم به شکل حضوری و هم مجازی با حضور مسئولین نیز برگزار شده که اهتمام مسئولین شهرستانی در این راستا قابل تقدیر است.

 

مرادی ادامه داد: استفاده از نویسندگان و نخبگان جوان با نظارت‌ها و هدایت‌های پیشکسوتان و اساتید دانشگاهی در دانشنامه دفاع مقدس اولویت است که در این راستا در سال جاری ۳ کارگاه تخصصی برگزار شده و بیش از ۶۰ نفر آموزش مهارتی کسب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۳ کارگاه ارزیابی تشکیل شده و مسیر دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی کاملاً علمی و تخصصی مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری است.

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی بیان داشت: جلسات تخصصی دانشنامه دفاع مقدس در استان هم در سطح شهرستان‌ها و هم در سطح اقشاری، کمیته‌ای و کارگروهی در طول هفته در حال برگزاری است و به همت مسئولین کارگروه‌ها، کمیته‌ها و اعضای شهرستانی و البته هم‌افزایی‌های استانی اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم خروجی‌های اثربخشی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول