اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آب پاکی قبایل «الوادی» در نزدیکی مأرب، روی دست ائتلاف سعودی

قبایل «عبیده» در شهر «الوادی» اعلام کردند، به هیچ کسی اجازه ایجاد استحکامات نظامی در این شهر را نخواهند داد و بیطرف خواهند بود.

آب پاکی قبایل «الوادی» در نزدیکی مأرب، روی دست ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا اعلام کرد، تسلط این نیروها بر شهرهای استان مأرب کامل شده و تنها دو شهر «مأرب» و «الوادی» باقی مانده است.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت الوادی و رسیدن آنها به ورودی جنوبی این شهر و محاصره آن از سه جهت، قبایل «عبیده» با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند، در نبرد میان نیروهای صنعاء و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و حزب «اصلاح» بیطرف هستند.

در این بیانیه آمده، به هیچ طرفی اجازه نخواهند داد شهر، منازل و مزارعشان را به میدان جنگ تبدیل کند، با نیروهای صنعاء مقابله نخواهد کرد و به بیطرفی پایبند خواهد بود.

قبایل عبیده تأکید کردند، هر طرفی که سعی کند شهر الوادی را به سمت جنگ بکشاند دشمن است و اجازه ایجاد استحکامات نظامی را نخواهند داد.

در ادامه گزارش مذکور آمده، این بیانیه کودتای علیه حزب اصلاح وابسته به دولت مستعفی یمن است که تلاش داشت با ایجاد پایگاه‌ها و استحکامات نظامی در الوادی، با پیشروی نیروهای صنعاء مقابله کند.

این بیانیه پس از آن صادر می‌‎شود که اخیرا قبایل «العبدیه» به صنعاء رفتند و با «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله دیدار کردند. قبایل العبدیه به دیگر قبایل مأرب توصیه کردند سلاح را کنار بگذارند و به صفوف صنعاء بپیوندند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اخیرا پس از درگیری شدید با نیروهای دولت مستعفی یمن  بر پادگان ام الریش در نزدیکی یکی از ورودی های شهر مارب مسلط شدند که پیشرفت چشمگیری در این نبرد است.

منابع نظامی می‌گویند که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن حملات شدیدی را به پادگان ام الریش، مقر یگان ۱۱۷ پیاده نظامی واقع در شمال جبهه ملعاء در شهر الجوبه، داشتند که در نتیجه آن با عقب نشینی نیروهای دولت مستعفی یمن از این پادگان که آخرین پایگاه این نیروها در جنوب استان مارب است، توانستند پادگان را به تسلط خود درآورند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول