اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نظر کارشناسی پلیس گلستان در پی کشته و زخمی شدن ۵ نفر براثر برخورد خودرو با شتر

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان گفت: برابر مواد ۲۰۹ و ۲۱۰ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی رهاکردن احشام در معابر عمومی ممنوع است.

نظر کارشناسی پلیس گلستان در پی کشته و زخمی شدن ۵ نفر براثر برخورد خودرو با شتر

علی عبدی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: رانندگان گرامی که در محورهای روستایی و فرعی حرکت می‌کنند باید برابر ماده ۱۲۶ آیین‌نامه راهور با سرعت حداکثر ۸۵کیلومتر در روز و ۷۵ کیلومتر در شب رانندگی کنند.

وی تصریح کرد: سرعت غیرمجاز در جاده‌های دو طرفه استان به دلیل شرایط فیزیکی و بومی محلی بسیار خطرناک است، در سرعت مجاز راننده قادر به کنترل وسیله نقلیه است و در زمان مواجهه با خطر فرصت عکس‌العمل مناسب را دارد، در نهایت چنانچه برخوردی صورت گیرد شدت حادثه کمتر است و خسارات مالی و جانی کمتری حادث می‌شود.

عبدی از جمله تهدیدات متصور در راه‌های روستایی و فرعی استان را تردد احشام به خصوص در شب عنوان کرد و افزود: متاسفانه در محور گمیشان به «آلتین تخماق» برخورد یک دستگاه سواری رنو با دو نفر شتر را شاهد بودیم که در اثر این تصادف سه نفر از سرنشینان خودرو فوت و راننده و یک نفر از سرنشینان نیز مجروح شده‌اند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان گلستان با بیان اینکه رعایت سرعت مطمئنه همواره مورد تاکید پلیس است، خاطرنشان کرد: رعایت مواد ۲۰۹ و ۲۱۰ آیین‌نامه راهور از سوی مالکان احشام ضروری بوده و این مواد اشاره دارد به رها کرده احشام در معابر عمومی ممنوع بوده و هرکس که مسوول حرکت و هدایت حیوانات است هنگام عبور از عرض یا طول معابر در شب از علایم سیار مانند فانوس، چراغ الکتریکی، دستانه یا راکت شبرنگ‌دار استفاده کنند.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول