اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| قول سازمان سنجش برای مساعدت با مادران شیرده و خانم‌های باردار در کنکورها

در پی درخواست مخاطبان «فارس من» مبنی بر ایجاد فضایی برای مادران باردار و شیرده در آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، سخنگوی این سازمان قول مساعدت داد و تاکید کرد که این افراد باید موارد خود را به سازمان سنجش اعلام کنند.

فارس من| قول سازمان سنجش برای مساعدت با مادران شیرده و خانم‌های باردار  در کنکورها

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مخاطبان سامانه «فارس من» در قالب سوژه‌ای خواستار ایجاد فضایی برای مادران باردار و شیرده در آزمون‌های سازمان سنجش شدند و بر همین اساس خبرنگار ما با مریم ناظمی سردبیر این سوژه به گفت‌وگو پرداخت. وی با تاکید بر استرس مضاعف خانم‌های باردار و مادرانی که کودک زیر 6 ماه دارند در آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، خاطرنشان کرد: کودکان زیر 6 ماه هیچ غذایی جز شیرمادر نمی‌توانند بخورند و طول مدت برگزاری آزمون‌ها نیز زیاد است و کودک و مادر هر دو اذیت می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری آزمون‌ها در ساعات اولیه روز گفت: خانم‌های باردار نیز در ساعات اولیه روز دچار حالت تهوع هستند و این حالت استرس آزمون آنها را چند برابر می‌کند، ضمن اینکه تعدادی از خانم‌ها نیز مجبور به استفاده از سرم در زمان برگزاری آزمون هستند که سازمان سنجش باید تدابیری برای آنها درنظر بگیرد.

به گفته ناظمی، با توجه به تاکید بر طرح جوانی جمعیت که این روزها مورد توجه قرار گرفته است، در کل خانم‌های باردار و مادرانی که کودک زیر 6 ماه دارند، نیازمند توجه بیشتری در زمان برگزاری آزمون‌های سراسری هستند و سازمان سنجش آموزش کشور باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشد.

* قول مساعدت سازمان سنجش در کنکورها با مادران شیرده و خانم‌های باردار

در همین راستا خبرنگار فارس با فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور به گفت‌وگو پرداخت. وی با تاکید بر اینکه سازمان سنجش برای داوطلبان با شرایط خاص امکانات ویژه‌ای درنظر می‌گیرد که مصداق‌های آن برگزاری آزمون‌ها در بیمارستان‌ها و زندان‌هاست، گفت: هر چند که حضور نوزاد در زمان برگزاری آزمون‌ها باعث سلب آرامش سایر داوطلبان و حتی مادر کودک می‌شود اما در صورت نیاز و با هماهنگی که قبل از برگزاری آزمون باید صورت پذیرد، می‌توان تمهیدات ویژه‌ای اندیشید.

وی خاطرنشان کرد: خانم‌های باردار و مادرانی که کودک زیر 6 ماه دارند، می‌توانند در صورت لزوم با سازمان سنجش آموزش کشور نامه نگاری کرده یا در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون به بادجه رفع نقص مراجعه و مشکل را برای مساعدت مطرح کنند.

پیام تیرانداز

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول