اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جولیانی: وقت نداشتیم صحت گزارش‌ها درباره تقلب در انتخابات را بررسی کنیم

وکیل سابق ترامپ در یک جلسه استماع دادگاه درباره ادعاها درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته که آنها وقت نداشتند همه گزارشهایی که درباره تقلب در انتخابات به دست آنها می‌رسید، راستی‌آزمایی کنند.

جولیانی: وقت نداشتیم صحت گزارش‌ها درباره تقلب در انتخابات را بررسی کنیم

مکبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «رودی جولیانی» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در یک جلسه استماع درباره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ که در اواسط ماه اوت برگزار شده و شبکه سی ان ان به محتوای آن دست یافته گفته است که او وقت کافی نداشته تا صحت و سقم گزارشهای رسیده درباره تقلب در انتخابات را بررسی کند.

حضور جولیانی در این جلسه استماع پس از شکایت سیستم رای گیری الکترونیکی آمریکا صورت گرفته است چرا که وی و تعدادی دیگر از متهمان مدعی بودند که سیستم رای گیری الکترونیکی آمریکا به نفع «جو بایدن» تقلب کرده و مورد دستکاری قرار گرفته است. 

جولیانی در این جلسه همچنین مدعی شد، ما گزارشهایی داشتیم که سران سیستم الکترونیکی انتخاباتی آمریکا زمانی بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ برای آشنایی و ملاقات با «نیکلاس مادورو» به ونزوئلا رفتند و توانسته بودند ثابت کنند که آنها موفق به دستکاری آراء به نفع «هوگو چاوز» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده بودند!

در ادامه این جلسه «اریک کومر» رئیس سیستم الکترونیکی انتخابات آمریکا خطاب به جولیانی گفته «شما این حرفها را زدید؟ روسا به ونزوئلا رفته بودند؟».

جولیانی در پاسخ گفته، «بله من این حرفها را گفتم. قبل از یک نشست خبری این گزارشها به من ارائه شده بود. بعضی وقتها من خودم می‌روم و تحقیق می‌کنم اما این بار وقت آن را نداشتم. این کار من نیست که خیلی سریع بروم و برای هر مدرک و گزارشی که به ما می‌رسید تحقیق و بررسی کنم.» 

پایگاه خبری هیل به نقل از وکیل اریک کومر رئیس سیستم الکترونیکی انتخاباتی آمریکا تایید کرده است که آنها از رودی جولیانی شکایت کرده‌اند. 

دونالد ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جو بایدن شکست خورد هرگز نتیجه انتخابات را به رسمیت نشناخت و در طول اعلام نتایج انتخابات، بارها ادعاهایی درباره تقلب گسترده در آن مطرح کرد.

جولیانی بعد از انتخابات مسئول رسیدگی به شکایات کمپین ترامپ درخصوص وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بود اما تقریباً تمامی این شکایت‌ها در دادگاه‌های آمریکا رد شدند. درپی شکست تیم جولیانی در به کرسی نشاندن ادعای تقلب در انتخابات، گزارش شد که ترامپ به نزدیکانش دستور داده دستمزدهای او را پرداخت نکنند.

جولیانی پیش از این در مصاحبه‌ای گفته: «من جرمی مرتکب نشده‌ام و اگر فکر می‌کنید جرمی مرتکب شده‌ام، احتمالاً واقعاً احمق هستید چون نمی‌دانید من چه کسی هستم».

وکیل سابق ترامپ که پروانه وکالتش در نیویورک و واشنگتن به‌خاطر دفاع از ادعای تقلب در انتخابات باطل شده است، مدعی شد او فردی است «که مافیا را به زندان انداخت، تروریست‌ها را به زندان انداخت، کمیسیونرهای [شهردار سابق] اِد کاچ و بدترین آدم‌های وال استریت را به زندان انداخت».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول