اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پر خطر کرونا در کشور/ اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق نارنجی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در بیماری کرونا وضعیت مناسبی ندارد و جزء استان‌های پر خطر است.

کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پر خطر کرونا در کشور/ اجرای طرح شهید سلیمانی در مناطق نارنجی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی احمدزاده در نشست استانی کرونا بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های پر خطر کرونا در کشور است و در جایگاه پنجم قرار دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اوضاع خوبی نداریم میزان ابتلا و مرگ و میر ما از کشور بالاتر است باید کارهای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ورودی‌های ادارات حتما کنترل و الکل قرار داده شود، گفت: مرگ و میر در میان افراد سالمند و کسانی که نارسایی قلبی و بیماری زمینه‌ای مانند دیابت دارند بیشتر است.توصیه می‌کنم علوم پزشکی بر روی این افراد حساس باشد،حدود ۳۳ درصد مرگ و میر و بستری‌های اخیر بالای ۶۰ سال بودند.میانگین بستری در استان ۴۳ سال است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: در استان‌ها و شهرهایی که تراکم بالا است ابتلا و مرگ و میر بالاتر است در شهرستان گچساران آمار مرگ و میر بالا است.

احمدزاده بر فعال شدن طرح شهید سلیمانی در شهرستان‌های نارنجی استان تاکید کرد و گفت:  همه برای مقابله با پیک ششم آمادگی داشته باشند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش رعایت پروتکل‌ها و کاهش استفاده از ماسک ابراز نگرانی کرد و گفت: دیروز که در چاروسا و قلعه رئیسی بودم بندرت مردم از ماسک استفاده می‌کردند متاسفانه کرونا به شدت در استان ساده‌انگاری می‌شود‌.

احمد‌زاده بیان کرد: مردم گمان می‌کنند کرونا تمام شده در حالی که اینطور نیست و پیک ششم آن از راه رسیده است توصیه می‌کنم رسانه‌ها بیشتر اطلاع‌رسانی داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صدور مجوز فعالیت کنسرت‌ها و نمایش‌هایی که دارای اجرای عمومی هستند، افزود: محدودیت‌ها برداشته و همه اقشار می‌توانند فعالیت کنند اما رعایت پروتکل‌ها الزامی است و ظرفیت سالن‌ها به میزان اعلام شده باشد.

احمدزاده خاطرنشان کرد: در کنسرت‌ها و نمایش‌ها ۳۰ درصد سالن پذیرش داشته باشند در غیر اینصورت نیروی انتظامی ورود کند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول