اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

طرح حمایت از خانواده و جمعیت نشان بالندگی و گامی رو به جلو است

امام جمعه بندرخمیر گفت: طرح حمایت از خانواده و جمعیت نشان بالندگی و گامی رو به جلو است.

طرح حمایت از خانواده و جمعیت نشان بالندگی و گامی رو به جلو است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرخمیر، حجت‌الاسلام والمسلمین شعیب صالحی در خطبه‌های ظهر امروز نماز عبادی و سیاسی جمعه بندرخمیر اظهار داشت: جامعه  مسلمان بایستی  با افراطی‌گری با اتکا به قرآن، سنت، عقل و اجماع مقابله کند و این هم زمینه و بستری مناسب برای برادری دینی است.

وی با اشاره به رساله حقوق امام سجاد(ع)، افزود: یکی از حقوق خدا بر انسان این است که نسبت به او شرک نورزد و این کار را اگر از روی اخلاص انجام دهد خداوند زندگی او را بیمه می‌کند.

فرهنگ عمومی با عامه مردم سر و کار دارد

خطیب نماز جمعه خمیر با بیان اینکه در تقویم ۱۴ آبان مصادف است با روز فرهنگ عمومی، گفت: فرهنگ عمومی با عامه مردم سر و کار دارد و محدود به قشر یا افراد با موقعیت خاص نیست.

حجت‌الاسلام صالحی بیان داشت: فرهنگ عمومی هر آن چیزی است که مردم به‌طور عام در زندگی روزمره با آن سر و کار دارند از نحوه لباس پوشیدن گرفته تا آداب معاشرت و نحوه رانندگی و رعایت حقوق همسایه و صیانت از منابع طبیعی و فضای سبز محلی و توجه به تحصیل فرزندان با ابراز همدردی با نیازمندان آداب و سنن مذهبی و اجتماعی تا رفتار در کوچه شامل فرهنگ عمومی است.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری  اصلاح و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه است که ایشان اخلاقیات فردی و اجتماعی مردم در یک جامعه را فرهنگ عمومی می‌دانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمیر گفت: در فرهنگ عمومی باید زمینه‌های ذهنی،  فکری و عاطفی مردم به معارف صحیح اصلاح فرهنگی و بینش مردم و دفاع از ارزش های اسلامی مورد تاکید قرار گیرد.

ضمانت اجرایی فرهنگ عمومی بر عهده مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی عنوان کرد: ضمانت اجرایی فرهنگ عمومی به‌طور غالب بر عهده مردم است یعنی اگر شهروندی از رعایت شاخصی از فرهنگ دینی و اجتماعی سرباز زند باید توسط شهروندان دیگر با الزام  به رعایت شود.

وی بیان داشت: موتور پیش‌برنده در نظام اسلامی برای تحقق فرهنگ عمومی اتکای دین مسیر امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه به عنوان یک واجب فراموش شده کمتر به آن توجه می‌کنیم.

طرح حمایت از خانواده و جمعیت نشان بالندگی و گامی رو به جلو است

امام جمعه شهرستان خمیر گفت: سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در مجلس مجالس نهم و دهم و یازدهم با همتی قابل تقدیر برای تصویب طرح حمایت از خانواده و جوانان جمعیت گامی برداشته شد. شورای محترم نگهبان نیز با اصلاحاتی آن را به تصویب رسانید.

حجت‌الاسلام صالحی عنوان کرد: در تنظیم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تلاش شده است تا گذرگاه‌های برون رفت از معضلات جمعیتی نظیر آسیب‌های رشد جمعیت، ارتقای سلامت مادر و فرزند، افزایش خدمات بهداشتی و درمانی برای مادران و کودکان، افزایش سطح سلامت سالمندان، ارتقای خدمات به خانواده‌هایی که فرزند بیشتری دارند، تخفیفات بیمه‌ای، تسهیلات آموزشی و استخدامی و غیره دیده شود.

وی تصریح کرد: هدف این قانون فرزندآوری سالم همراه با در نظر گرفتن مولفه‌های فرهنگی تربیتی رفاهی ارتقای حوزه سلامت بهداشت است بی شک کیفیت رشد رشد جمعیت اهمیت بسزایی دارد حفظ و ارتقای آرامش روحی و روانی خانواده ها دارای ارزش است آموزشهای روانشناسی و پژوهش ها نشان می دهد خانواده هایی که چند فرزند دارند از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار هستند.

خطیب نماز جمعه خمیر گفت: نقش اصلی در این میان با تبیین هنرمندانه و فرهنگ‌سازی هوشمندانه و باورمندی در سطح افکار عمومی است در این میان نهادهای فرهنگی رسانه های اجتماعی خصوصاً و رسانه ملی با نهادهای تبلیغی  و نخبگان موثر فرهنگی و اجتماعی باید یک اقدام قرارگاهی هدفمند و با دقت این فرصت طلایی را در طول دهه آینده به عنوان شاخص مهم در فرهنگ عمومی نهادینه کرد و جوانی جوانی جمعیت ایرانیان را تضمین نمایند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول