اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

قول رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به مردم/ عدالت را در توزیع منابع آبی در نظر می‌گیریم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه همه باید از منابع آبی منتفع شوند، گفت: آنچه در توان داریم در راستای احیای حق و حقوق همه مردم و برقراری عدالت اجرا خواهیم کرد.

قول رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به مردم/ عدالت را در توزیع منابع آبی در نظر می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدجواد عسگری صبح امروز در نشست صمیمی فعالان حوزه آب چهارمحال و بختیاری با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و مدیران عالی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: متاسفانه در این استان از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها خوب استفاده نشده که باید مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: دنیا در بحث نمک‌زدایی، شیرین کردن آب و استحصال سال‌هاست که کار خود را شروع کرده و کشورهای غربی حوزه خلیج فارس سالانه ۸۰ میلیارد مترمکعب آب شیرین می‌کنند و عربستان نصف تولید و صادرات گندم را در دست گرفته اما در کشور ما که نیمی از حاشیه خلیج فارس و دریای عمان را در اختیار داریم سالانه تنها ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب شیرین می‌شود.

مدیریت و توزیع آب در کشور فردی شده

وی ادامه داد: متأسفانه مدیریت و توزیع آب در کشور فردی شده و هر کس قصد دارد از همه فضاها فقط برای منافع شهر، استان و منطقه خود استفاده کند و این در حالی که است که می‌داند در منطقه‌ای دیگر مردم در تنگنا هستند.

عسگری بیان کرد: استفاده مطلوب و بهینه از آب نیز باید مورد توجه قرار گیرد و این ایراد به همه دستگاه‌های دولتی و نظارتی وارد است که اگر این امر درست مدیریت شده بود این اتفاقات نمی‌افتاد.

 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: جلسات مختلفی در کمیسیون کشاورزی و در حضور رئیس جمهور و دیگر وزرا برگزار کردیم تا معنای واقعی عدالت در حوزه توزیع آب شکل بگیرد.

عسگری اظهار داشت: باید در مورد این مسائل بررسی و تحقیق کرد تا بدانیم باید چگونه عمل کنیم، ما معتقد نیستیم در مجلس فردی فقط برای یک حوزه صحبت و دفاع کند بلکه در انتقال آب بین حوزه‌ای باید از نظرات خبرگان و اهل فن استفاده کنیم تا عدالت ساری و جاری شود.

ضعف و کاستی‌هایی طرح انتقال آب احصا می‌شود

وی بیان کرد: ضعف و کاستی‌های انتقال آب را احصا کنیم و به قدرت آن بیفزاییم، همچنین باید تصمیم‌گیری بر اساس ظرفیت‌ها را دنبال کنیم و اجازه تکروی به کسی ندهیم که بخواهد با نگاه سیاسی تصمیم بگیرد بلکه در حوزه آب همه باید نفع ببرند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: چه اشکال دارد در استان چهارمحال و بختیاری یک سهم و برای پایین دستی‌ها هم یک سهم در نظر گرفته شود؟، حقابه‌های محیط زیست رعایت شود و حق همه افراد نیازمند را دنبال کنیم؟

عسگری افزود: قابل پذیرش نیست آب کنار من روان باشد و من تشنه باشم، هرکس باید با توجه به نیاز خود از آب بهره‌مند شود و این امر که در کنار آب باشی و آب شرب نداشته باشی اصلا پذیرفته نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان از طرف مجلس به مردم چهارمحال و بختیاری گفت: آنچه در توان داریم در راستای احیای حق و حقوق همه مردم اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول