اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عشق به ایثار در نسل امروز دانش آموزان موج می زند

امام جمعه سیریک گفت: دانش آموزانِ امروز چیزی از دانش آموزان نسل اول انقلاب کم ندارند و جهاد طلبی و عشق به ایثار و مجاهدت در نسل امروز دانش آموزان و نوجوانان نیز موج می زند.

عشق به ایثار در نسل امروز دانش آموزان موج می زند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، حجت الاسلام محسن سالاری پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ دانش آموزان در مصلی میناب اظهارداشت: 13 آبان تجلی راه  استکبارستیزانه ی ملت بزرگ و انقلابی ایران است که در آن اتفاقات بسیار مهمی افتاده است که اولین آن تبعید امام خمینی(ره) در پی اعتراض روشنگرانه به طرح استعماری کاپیتولاسیون بود.

وی افزود: طرح کاپیتولاسیون یکی از ننگین ترین طرح هایی است که یک کشور ممکن است آن را بپذیرد و سند حقارت و بردگی هر ملتی است که آن را بپذیرد و امام امت به خوبی در مقابل آن قد علم کرد و نشان داد در راه دین آزادمردی از هیچ قدرت و ابرقدرتی ترسی ندارد.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: جوان و نوجوان بسیار بی تکلف است و اغراض و مقاصد منفعت طلبانه در آن ها راه ندارد از این رو آن ها همیشه پیش قراولان مطالبه گری و مبارزه با کفر و بیداری جامعه هستند.

امام جمعه سیریک ادامه داد: خوشبختانه دانش آموزان امروز چیزی از دانش آموزان نسل اول انقلاب کم ندارد و عشق به ایثار، شهادت و مجاهدت مخلصانه در آن ها همچون شهید فهمیده موج می زند.

وی تصریح کرد: شهید علی لندی نمونه‌ای بارز از مجاهدان این نسل از دانش آموزان ایران اسلامی است که برای نجات جان دیگران بذل ایثار کرد و از جان‌خود گذشت.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: سومین‌اتفاق ماندگار ۱۳ آبان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام بود که آمریکایی ها را رسوا کرد و خط بطلانی بر ژست‌های حقوق بشری و دموکراسی طلبانه‌شان کشید.

وی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به همت مجاهدت های پیروان ۱۳ آبان از تلاش های امام در آغاز نهضت و روشنگری ها و هدایتگری هایش تا خون شهیدان دانش آموز و همه کسانی که استکبار را از ایران بیرون راندند در اوج قله ها می درخشد و موانعی هم در مسیر برای فتح قله های بعدی دیده می شود که به دست همین دانش آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند باید رفع شود.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول