اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رحمان: آماده ارائه توانایی‌های لجستیک برای کمک به افغانستانیم

رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار با سفرای کشورهای مختلف از آمادگی کشورش برای ارائه توانایی‌های لجستیکی این کشور برای کمک به افغانستان خبر داد.

رحمان: آماده ارائه توانایی‌های لجستیک برای کمک به افغانستانیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان اعلام کرد که این کشور آماده ارائه توانایی‌های لجستیکی خود برای کمک بین المللی به افغانستان است.

رئیس جمهو تاجیکستان این مطلب را در دیدار با سفرای جدید چندین کشور خارجی در شهر دوشنبه مطرح کرد.

وی گفت که بحران عمیق سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی در افغانستان که به نگرانی جامعه جهانی تبدیل شده، باعث تشدید اوضاع در منطقه ما شده است.

رحمان در ادامه تاکید کرد که تاجیکستان آماده است توانایی گسترده لجستیکی خود را برای ارائه کمک بین المللی به این هسمایه نزدیک خود پیشنهاد کند.

وی افزود: قلمرو افغانستان همچنان منبع گسترش تهدیدات و چالش‌های مدرن است و تاجیکستان که مرز طولانی با این کشور دارد، در خط مقدم مقاومت در برابر آنها است.

این دیدار در چارچوب مراسم تسلیم استوارنامه‌های 10 سفیر جدید کشورهای خارجی از جمله بلاروس، آذربایجان، ترکیه، عربستان سعودی، انگلستان، سوئیس، جمهوری چک، لهستان، استونی و بنگلادش به رئیس جمهور تاجیکستان، صورت گرفت.

رحمان در این ملاقات همچنین در مورد پیامدهای منفی بیماری همه گیر، تاثیر بحران مالی و اقتصادی جهانی بر کشورها، تغییر اقلیم و جلوگیری از پیامدهای آن، استفاده از «انرژی سبز»، استفاده موثر از منابع برق آبی، ابتکارات جهانی تاجیکستان در زمینه حفاظت از یخچال‌ها و سایر مشکلات جهانی، صحبت کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان در پایان این دیدار سفرای جدید کشورهای خارجی را به مناسبت آغاز ماموریت دیپلماتیک در این کشور تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که آنها به همکاری مشارکتی کشورهای خود و تاجیکستان در زمینه‌‌ های مختلف، انگیزه خواهند بخشید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول