اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مقابله با ورود آفت‌های کشاورزی در گمرک‌ها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از استقرار کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در گمرک ‌ها برای مقابله با ورود آفت‌های کشاورزی به کشور خبر داد

مقابله با ورود آفت‌های کشاورزی در گمرک‌ها

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پیش بینی میزان مصرف آینده و ذخیره محصولات جزو تدابیر پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی است، اظهار داشت: پیش آگاهی، پیشگیری، ایجاد آمادگی در کشاورزان و مقابله از وظایف جهاد کشاورزی در حوزه پدافند غیرعامل است.

رئیس کارگروه جهاد کشاورزی پدافند غیرعامل استان ادامه داد: حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری بومی، جلوگیری از بروز آفات در داخل کشور و ورود آفت از دیگر کشور‌ها در کنار واردات و ذخیره اقلام اساسی مورد نیاز مردم برای عرضه به بازار در مواقع ضروری از جمله این فعالیتها است.

وی از استقرار کارشناسان سازمان جهادکشاورزی در گمرک ‌ها برای مقابله با ورود آفتهای کشاورزی به کشور خبر داد و گفت: هم در واردات محصولات کشاورزی و هم در صادرات تلاش می‌کنیم که از ورود یا صدور آفت محصولات کشاورزی جلوگیری کنیم.

فتحی تصریح کرد: ذخیره گونه‌های ناب گیاهی و جانوری بومی از جمله جنگل‌های ارسباران و گاو بومی استان از شاخص‌ترین اقدامات جهاد کشاورزی برای آینده نگری برای نسلهای بعدی است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همچنین تولید و ذخیره سازی محصولاتی از جمله گندم، جو، ذرت، مرغ و گوشت قرمز را از مهمترین کار‌های جهادکشاورزی برای مقابله با تهدیدات غذایی طبیعی و غیرطبیعی عنوان کرد.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول