اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

علامه حسن‌زاده آملی (ره) برای کسب علم شب و روز نمی‌شناختند/اشغال لانه جاسوسی پیام عاشورا بود

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه علامه حسن‌زاده آملی (ره) بسیار قلم دوست و صیاد علم بودند و برای کسب علم شب و روز نمی شناختند، گفت: برای پیشرفت باید عاشق به علم بود.

علامه حسن‌زاده آملی (ره) برای کسب علم شب و روز نمی‌شناختند/اشغال لانه جاسوسی پیام عاشورا بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در مراسم بزرگداشت اربعین علامه دهر آیت‌الله حسن‌زاده آملی (ره) در مصلی بزرگ شهرستان آمل در جمع زیادی از دوستداران علامه اظهار کرد: سه محبت و عشق در وجود علامه حسن‌زاده آملی (ره) وجود داشتند، محبت به خدا، راستی به انسان عاشق به خدا بوده است و محبت به خدا در دل او جوشان و خروشان بوده است.

وی با اشاره به اینکه علامه بسیار قلم دوست و صیاد علم بودند و برای کسب علم شب و روز نمی شناختند، تصریح کرد: برای پیشرفت باید عاشق به علم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: محبت سوم علامه (ره) علاقه به استاد بوده و یکی از برجستگی‌های ایشان عشق به اساتیدشان بود آنچنان به اساتیدشان احترام می‌گذاشتند تا آخر عمر اظهار کوچیکی و خضوع می‌کردند، این سه محبت در وجود ایشان ملموس و مشهود بوده است.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه فردا ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است، گفت: همبستگی مردم هوشیار، بصیر و انقلابی ایران اسلامی با پیروی از فرامین حضرت امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ موجب خلق حماسه ای عظیم و سرنوشت‌ساز شد که توانست همینه پوشالی آمریکا را در این روز تاریخی و حماسی در هم شکسته و عظمت انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان بکشد.

وی افزود: در حالی که مردم به یاد اسکتبار و دشمن ستیزی، لانه جاسوسی،۱۳ آبان و امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی بیافتد آمریکا بدش می آید، انتظار می‌رود در این گفت‌وگوی محوری علاوه بر سیره زندگی و شناخت علامه حسن‌زاده آملی باید جلسه آمریکاشکن نیز باشد.

آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی عالم ربانی بود که "رَب" در ایشان جلوه کرد

آیت‌الله یزدان‌پناه نیاکی نیز در این مراسم با اعلام اینکه عالم ربانی کسی است که "رَب" در او جلوه کرده است، گفت: انسان باید در مسیر الهی ثابت‌قدم باشد.

آیت‌الله سید یدالله یزدان‌پناه نیاکی  اظهار کرد: علامه حسن‌زاده آملی از نوادر تاریخ بود و با ارتحال‌شان نه تنها قلب مردم مازندران، نه تنها ایران بلکه جهان اسلام عزادار شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب پس از ارتحال این عالم وارسته و توصیف عالم ربانی، حکیم ذوالفنون و سالک توحیدی، افزود: عالم ربانی کسی است که رب در او جلوه کرده است.

این شاگرد برجسته علامه حسن‌زاده آملی، تصریح کرد: عالم ربانی با رب نشست و برخاست دارد، البته انسان به هر چه رو بیاورد خوی و خصلت آن را پیدا می‌کند؛ حال و حالت او را به خود می‌گیرد و در او غرق می‌شود پس اگر انسان با خدا باشد و تمام لحظات خود را با معیارهای الهی هماهنگ کند ربانی می‌شود.

یزدان‌پناه نیاکی یادآور شد: جان‌مان وقتی به سمت حضرت حق برود، خلوت شبانه داشته باشد و در محضر خدا قرار گیرد آن وقت رنگ و بوی خاکی را از دست می‌دهد و رنگ و بوی خدایی می‎یابد پس آثار خدایی در آن جلوه کرده و پس از مدتی محو در حضرت حق می‌شود.

وی با اعلام اینکه انسان ربانی در خداوند فنا می‎شود و خدایی و ربانی می‌شود، گفت: وقتی انسان الهی می‌شود دقیقا زمانی است که فرد زمینی آسمانی شده و انسان خاکی افلاکی می‌شود.

استاد برجسته اخلاق و شاگرد برجسته علامه حسن‌زاده آملی، متذکر شد: انسان باید در مسیر الهی ثابت‌قدم باشد و الگوی مناسبی را انتخاب کند البته چه الگویی برجسته‌تر و بهتر از علامه حسن‌زاده آملی در این دنیا که خود از عالمای وارسته و ریانی بوده است.

وی گفت: عالم فراوانی در اطراف خود داریم ولی عالم ربانی چیز دیگری است زیرا عالم ربانی کسی است علم او توانسته آن فرد را به خدا برساند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول