اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

پس از ۳۳ سال؛ شناسایی هویت ۴ شهید گمنام مدفون در خراسان‌جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی از شناسایی هویت ۴ شهید گمنام مدفون در استان خبر داد و گفت: شهدای گمنام شناسایی شده از استان‌های تهران، مشهد، اصفهان و اهواز هستند.

پس از ۳۳ سال؛ شناسایی هویت ۴ شهید گمنام مدفون در خراسان‌جنوبی

سرهنگ غلامرضا فلاحی امروز در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: با گذشت ۳۳ سال از جنگ تحمیلی، با تلاش گروه‌های تفحص، هویت ۴ شهید گمنام والامقام با انجام آزمایش DNA مشخص شد.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر این شهدای دوران دفاع مقدس با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد، بیان داشت: این شهدا در عملیات‌های تک دشمن سال ۶٧، بدر، محرم و رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی اضافه کرد: پیکر مطهر این شهدا در مناطق مهران، شرق دجله، زبیدات و شلمچه توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف و به دلیل نداشتن علائم شناسایی در معراج شهدای تهران قرار می‌گیرند و سپس به عنوان شهید گمنام به استان خراسان‌جنوبی منتقل شدند.

فلاحی با اعلام اینکه این شهدای گمنام در ۴ نقطه استان خراسان‌جنوبی دفن شده‌اند، اضافه کرد: پیکر یکی از شهدا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، یک شهید در دانشگاه آزاد بیرجند، یک شهید در حاجی‌آباد زیرکوه و یک شهید در حوزه علمیه برادران بیرجند دفن شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام شناسایی شده از استان‌های تهران، مشهد، اصفهان و اهواز هستند، تصریح کرد: همچنین دو تن از شهدا متعلق به شهدای ارتش و دو تن متعلق به شهدای سپاه هستند و تا این لحظه اسامی شهدا اعلام نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، بازماندگان شهدای والا مقام به زودی به خراسان‌جنوبی مراجعه و در مراسمی یاد و خاطره این شهیدان والامقام با حضور مسئولین محلی و استانی گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول