اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

30 درصد آمریکایی‌ها می‌گویند برای نجات آمریکا باید دست به سلاح برد

نتایج جدیدترین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که یک نفر از هر سه جمهوری‌خواه آمریکایی‌ بر این باور است، برای نجات آمریکا باید دست به سلاح برد و به خشونت متوسل شد.

30 درصد آمریکایی‌ها می‌گویند برای نجات آمریکا باید دست به سلاح برد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، طبق نتایج نظرسنجی مؤسسه تحقیقات مذهب عمومی (PRRI) که در ماه سپتامبر (حدود دو ماه پیش) انجام گرفت و نتایج آن روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، یک نفر از هر سه جمهوری‌خواه آمریکایی یا همان ۳۰ درصد بر این باورند که به منظور جلوگیری از سقوط آمریکا و نجات این کشور باید به خشونت متصل شد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۱۸ درصد از آمریکایی‌ها در مجموع بر این باورند که میهن‌پرستان آمریکایی باید برای حل مشکلات کشور دست به سلاح شوند.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که حتی یازده درصد از دموکرات‌ها با این فرضیه موافقند که خشونت احتمالاً راه‌حل نجات آمریکا است.

مؤسسه تحقیقاتی PRRI این فرضیه را مطرح کرده بود: «از آنجایی‌که امور تاکنون از مسیر خارج شده است، میهن‌پرستان آمریکایی شاید مجبور شوند به منظور نجات کشور ما، به خشونت متوسل شوند».

در میان ۳۱ درصد از آمریکایی‌هایی که همچنان بر این باورند که انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به سرقت برده شد، ۳۹ درصد تأکید داشتند که احتمالاً خشونت سیاسی ظهور خواهد کرد.

طبق گزارش PRRI، به نظر می‌رسد رسانه‌ها تأثیر قابل توجهی بر دیدگاه‌های مربوط به خشونت دارند. در بین جمهوری‌خواهانی که بیشترین اعتماد را به رسانه‌های جریان اصلی آمریکا دارند، ۲۲ درصد موافق بودند که احتمالاً خشونت سیاسی ضروری است. این نسبت در بین جمهوری‌خواهانی که بیننده شبکه «فاکس‌نیوز» بودند به ۳۲ درصد افزایش یافته بود و این آمار در بین آن‌هایی که اخبار بسیار راست افراطی را دنبال می‌کنند، ۴۰ درصد بود.

طبق این گزارش، ۴۴ درصد از تمامی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنان بر این باور بودند «خدا به آمریکا نقش ویژه‌ای در تاریخ بشریت داده است» که این عقیده در مقایسه با هشت سال قبل کاهش ۲۰ درصدی داشته است.

طبق گزارش راشاتودی، این ایده که آمریکا برای احیای مسالمت‌آمیز شکننده شده است، ایده جدیدی نیست به طوری که نظرسنجی مؤسسه تحلیلی زاگبی در ماه فوریه سال جاری میلادی نشان داد که ۱۶ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که وقوع یک جنگ داخلی در آمریکا «بسیار محتمل» است و ۳۰ درصد بر این باور بودند که وقوع جنگ داخلی تاحدودی محتمل است.

طبق این گزارش، ایالات متحده در چند سال اخیر درگیر خشونت‌های سیاسی متعددی بوده است که شامل اعتراضات جنبش «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» و گروه‌های «آنتیفا» در سال ۲۰۲۰ که علیه تبعیض نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا اعتراضات گسترده‌ای را برپا کردند.

از طرف دیگر، در ژانویه ۲۰۲۱، صدها تن از طرفداران ترامپ به تحریک وی در خصوص تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، به کنگره حمله کردند.

طبق این گزارش، برخلاف نظرسنجی PRRI، تحقیقات مؤسسه زاگبی نشان داده است که ۴۹ درصد از جمهوری‌خواهان، ۴۵ درصد از دموکرات‌ها و ۴۲ درصد از طرفداران احزاب مستقل گفته‌اند که احتمال ووقع یک جنگ داخلی دیگر در آمریکا محتمل است.

ترامپ از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) از تریبون‌های مختلف برای مطرح کردن ادعای بدون سند تقلب گسترده در انتخابات استفاده می‌کرد و در نهایت اظهارات وی به خشونت‌های هفته گذشته در مقابل کنگره آمریکا و کشته شدن دست‌کم پنج نفر منجر شد.

کنگره آمریکا در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند که در نتیجه آن پنج نفر جان خود را از دست دادند و آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد یک نیروی امنیتی پلیس آمریکا نیز چند روز پس از حوادث کنگره خودکشی کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول