اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۹۳۵ کیلومتر از قنوات خراسان‌جنوبی نیازمند بازسازی/ لزوم اختصاص اعتبارملی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی از وجود ۷ هزار و ۵۰۰ رشته قنات در سطح استان خبر داد و گفت: ۹۳۵ کیلومتر از قنات‌های استان نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

۹۳۵ کیلومتر از قنوات خراسان‌جنوبی نیازمند بازسازی/ لزوم اختصاص اعتبارملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد فرهادی ظهر امروز در جلسه احیا، بازسازی و مدیریت قنوات خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: ما زمانی در بحث  احیا و بازسازی قنوات موفق عمل خواهیم کرد که اعتبارات ویژه‌ای از محل ردیف‌های ملی به این موضوع اختصاص پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه قنات ذاتاً در معرض سیل قرار دارد، تصریح کرد: اختصاص اعتبارات ویژه به قنوات در پیشگیری از این موضوع بسیار اثر بخش است.

باید قدم‌های بزرگی برداریم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت و جایگاه قنات در استان، گفت: می‌طلبد با هم‌افزایی مثبت بین دستگاهی در این زمینه که به دستور ویژه رئیس‌جمهور شکل گرفته، قدم‌های بزرگی برداریم.

فرهادی بیان داشت: اگر چه متولی اصلی قنات، جهاد کشاورزی است اما با عنایت به چند بعدی بودن این موضوع، لازم است همه دستگاه‌های متولی همچون منابع‌طبیعی و آبخیزداری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تأمین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و غیره به این مقوله ورود کنند تا ستاد احیا، بازسازی و مدیریت قنوات بتواند بیش از پیش منشأ خدمات  باشد.

وجود ۷۵۰۰ رشته قنات در استان

وی مطرح کرد: قنات‌هایی که در گذشته در استان شناسایی شده حدود ۶ هزار و ۹۴۷ رشته بوده که با پیگیری‌های جهاد کشاورزی این آمار به ۷ هزار و ۵۰۰ رشته قنات در سطح استان رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه جلسات کارگروه‌ها باید به صورت منظم تشکیل شود تا کارهای کارشناسی محکمی صورت گیرد، مطرح کرد: با توجه به عدم پایداری، سختی کار و غیره باید برای بیمه مغنیان، مکانیسمی تعریف شود تا از مشکلات کاری آن‌ها کاسته شود.

۹۳۵ کیلومتر از قنوات استان نیازمند مرمت و بازسازی

فرهادی با تأکید بر اینکه ۹۳۵ کیلومتر از قنات‌های استان نیاز به مرمت و بازسازی دارد، افزود: برنامه‌ریزی‌های ستاد قنوات استان در دو حوزه پیشگیری و بازسازی است و پیش‌بینی شده در یک بازده زمانی ۶ ساله با تأمین یک هزار و ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار در این دو حوزه مشکل قنات‌ها را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد بالای قنات‌ها در استان و ضرورت مرمت آن‌ها باید مسئولان استانی باید برای سرعت گرفتن بازسازی قنات‌ها در استان به فکر جذب اعتبارات ملی باشند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول