اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مطالبه مردم رسیدگی به وضعیت معیشت، اقتصاد و اشتغال جوانان است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: مطالبه مردم رسیدگی به وضعیت معیشت، اقتصاد و اشتغال جوانان است و هیچ بهانه‌ای برای کارشکنی وجود ندارد و قوای سه‌گانه باید برای رفع مشکلات گام بردارند.

مطالبه مردم رسیدگی به وضعیت معیشت، اقتصاد و اشتغال جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده در صحن علنی امروز ( سه شنبه، 11 آبان ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور از رئیس جمهور برای سفر به استان‌های محروم، مرزی و مناطق زلزله زده و توجه ویژه به واکسیناسیون عمومی تشکر کرد و خطاب به وی گفت: در حال حاضر مطالبه مردم رسیدگی به وضعیت معیشت، اقتصاد و اشتغال جوانان است و باید این دو مطالبه را محقق کنید و هیچ بهانه ای برای کارشکنی وجود ندارد و هر سه قوا هماهنگ و همفکر هستند و این هماهنگی در بعد از پیروزی انقلاب کمتر دیده شده است.

وی مهمترین دغدغه و مطالبه مردم در دیدار با نمایندگان را اشتغال جوانان دانست و افزود: در هر خانواده‌ای چندین نفر بیکار با مدارک تحصیلی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناس وجود دارد و اشتغال زایی مهمترین دغدغه مردم است.

نماینده مردم سلماس در مجلس در تذکری به آمریکا، اسرائیل و جمهوری آذربایجان، گفت: هر گونه تغییر استراتژیک در مرزهای شمال غرب جمهوری اسلامی به هیچ وجه قابل قبول نیست و در صورت انجام چنین جسارتی با قدرت برخورد خواهد شد.

رضازاده توجه به استخدام رسمی فرزندان ایثارگران، پرداخت پاداش فرهنگیان بازنشسته و حقوق کارگران، لایحه رتبه‌بندی معلمان، پرداخت سهام عدالت، همسان سازی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح و تامین اجتماعی، تعیین تکلیف نهضتی‌های بعد از 99 و مربیان پیش دبستانی و همچنین طرح تسری کارکنان قوه قضائیه را از جمله درخواست و مطالبات جدی مردم دانست که باید دولت نهایت اهتمام خود را برای تحقق عملیاتی کردن آنها داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه، به وزیر راه و شهرسازی در مورد حل مشکل سامانه ثبت نام زمین برای جوانان شهرستان و مشکل قیر برای جاده‌های روستایی تذکر داد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به وزیر نیرو در خصوص تکمیل دریچه‌های هیدرومکانیکال سد دریک، شهدای تازه شهر و سازه سیلاب بند دیرعلی، انتقال آب از تصفیه خانه تازه شهر به پایین دست و همچنین تکمیل فاضلاب شهری سلماس تذکر داد.

وی در تذکری به وزرای خارجه و کشور با اشاره به تاکید رئیس جمهور در مورد بازگشایی بازارچه مرزی در مرز ترکیه خواستار توجه به این مهم شد.

نماینده مردم سلماس در مجلس به رئیس بنیاد مسکن در مورد واگذاری اعتبار برای اجرای طرح‌هادی، وزیر صمت در مورد صادرات سیب و انگور دو محصول استراتژیک آذربایجان، وزیر ورزش در خصوص تکمیل زیرساخت‌های ورزشگاه سلماس، وزیر جهاد کشاورزی در مورد واگذاری نهاده‌های دامی و کشاورزی و همچنین وزیر بهداشت و درمان در مورد تکمیل بیمارستان سلماس تذکر داد و خواستار تعیین تکلیف این پروژه‌ها شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول