اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دستیار وزیر خارجه: علاقه‌مندی به صلح و ثبات در همسایه حسن نیت است، نه مداخله

دستیار وزیر امور خارجه ایران با بیان این‌که علاقه‌مندی به صلح و ثبات در همسایه حسن نیت است، نه مداخله، گفت: اگر در نشست تهران کشورهای همسایه افغانستان خواستار حکومتی فراگیر در افغانستان شدند، برای آن است که به صلح و ثبات در این کشور علاقه‌مندند.

دستیار وزیر خارجه: علاقه‌مندی به صلح و ثبات در همسایه حسن نیت است، نه مداخله

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید رسول موسوی» دستیار وزیر و مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) در یک رشته توئیت در واکنش به اظهارات سخنگوی طالبان نوشت: جمهوری اسلامی ایران دارای قانون اساسی است که تمام ارکان آن از رهبری تا وزرا، مجلس تا شوراهای شهرها و روستاها مستقیم یا غیرمستقیم انتخاب می‌شوند.

وی با بیان این‌که فراگیری حکومت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی آن مستتر است، افزود: اصل ۶ قانون اساسی ایران: امور کشور باید به اتکاء آراء عمومی اداره شود.

 

 

موسوی یادآور شد: اگر در نشست تهران کشورهای همسایه افغانستان خواستار حکومتی فراگیر در افغانستان شدند برای آن است که به صلح و ثبات در افغانستان علاقه‌مند بوده و معتقدند در حکومتی فراگیر صلح و ثبات و آرامش این کشور بهتر و بیشتر تامین می‌شود.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه تصریح کرد: علاقه‌مندی به صلح و ثبات در همسایه حسن نیت است، نه مداخله.

 

 

به گزارش فارس، وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به همراه روسیه روز چهارشنبه پنجم آبان ماه در تهران در بیانیه‌ای مشترک متذکر شدند که یک ساختار سیاسی فراگیر و گسترده با مشارکت همه اقوام تنها راه‌حل مسائل افغانستان است و حملات تروریستی را در هر فرم و شکل از جمله حملات علیه گروه‌های قومی و مذهبی و حملات تروریستی اخیر به مساجد را شدیدا محکوم کردند. (اینجا بخوانید)

نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه روز چهارشنبه در تهران برگزار شد. در این نشست وزرای خارجه ایران، ازبکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و پاکستان به صورت حضوری و وزرای خارجه روسیه و چین به صورت مجازی شرکت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول