اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

یادواره شهدای دانش‌آموزی در چاروسا برگزار شد

با حضور امام جمعه و دیگر مسؤولان یادواره شهدای دانش‌آموزی چاروسا برگزار شد.

یادواره شهدای دانش‌آموزی در چاروسا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی در یادواره شهدا دانش آموزی چاروسا گفت: روز دانش آموز را به همه دانش آموزان عزیز تبریک عرض می‌کنم یاد و نام شهدای دانش آموز را گرامی می داریم ما در کشور حدود ۳۶ هزار دانش آموز شهید و چهار هزار معلم شهید در بخش چاروسا حدود ۲۰ شهید دانش آموز و چهار شهید فرهنگی داریم نفس گرم معلم ها بود که این دانش آموزان در دفاع از اسلام و قرآن و اطاعت و میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی وارد میدان جهاد شدند.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه حرکت کردن دانش آموزان در استقرار و تحکیم نظام جمهوری اسلامی نقش بی‌نظیری داشتند یادآور شد: این یادواره ها برای شنیدن پیام شهدا و حامل پیام شهیدان هستند این شهیدان هم به مقام عند ربهم یرزقون رسیدند و شهدا قبل از این که مهمان خدا شوند میزبان خدا بودند فضل و رحمت الهی شامل شهدا شهدا می‌شوند از این جهت شادمانند خوشحالی دیگرش به دام و خاطر این است که ما راهشان را ادامه دهیم امروز در این محفل شهیدان جمع شدیم تا در مسیر باشیم به دنبال تحقق آرمان باشیم و راه شهیدان را ادامه بدهیم.

وی افزود: شهدا از همرزمان خودشان دل نمی کنند آینده خوب را به آنان بشارت می‌دهند حرف امروز شهیدان با ما این است که راهمان را ادامه دهید راه ما حمایت از انقلاب نظام اسلامی و امام و شهیدان و ولایت و اسلام ناب است.

صلواتی خاطرنشان کرد: امروز رسالت معلمان و فرهنگیان و مدیران مدارس و آموزش و پرورش و خانواده ها این است که شهدای دانش آموزان را به نوجوانان و جوانان معرفی کنند تا این نسل بدانند دیروز ۱۲ ساله ها و ۱۳ ساله ها و ۱۴ ساله ها چه کار بسیار مهمی را انجام دادند و چطور مثل اصحاب امام حسین در دفاع از اسلام و قرآن و امام و ولایت جان خود را تقدیم کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چاروسا تصریح کرد: به برکت  خون  همین شهیدان کشور ما از کفر و شرک و مستکبرین پاک شد این کشور به برکت خون شهدا طاهر شد اثر خون شهیدان پاکی و طهارت است باران نجاست ظاهری را طاهر میکند اما خون شهیدان نجاست باطنی  و دردهای باطنی  مثل کفر و نفاق د شرک را در جامعه درمان میکند.

وی افزود: هرکس با نظام اسلامی در بیفتد با آرمان شهیدان در بیفتد خون شهیدان جلو و گریبان او را میگیرد این شهیدان اهل عمل بودند امروز مردم قول و حرف بدون عمل نمی خواهند مردم قول و حرف با عمل می‌خواهند باید جامعه را با عمل هدایت کرد.

صلواتی گفت: رسالت دیگر آموزش و پرورش و معلمان و مربیان و اولیا و دانش آموزان و بسیج دانش آموزی این است ما می توانیم در مدارس بالاتر از خون شهید در سنگر تعلیم و تربیت عالم ربانی تربیت کنیم این که فرمود مداد العلما افضل من دماء شهدا یعنی همین چون علما با قلمشان جامعه را متحول می‌کنند با بیانشان جامعه را آگاه می کنند.

امام جمعه قلعه رئیسی ادامه داد: شهیدان دست پرورده عالمان دینی هستند باید تلاش کنیم برای شهیدان رهرو و همسنگر تربیت کنیم و پیام شهیدان پاکدامنی و سلامت جسم و جان و روح و تلاش در عرصه تعلیم و تربیت است و عظمت ایران اسلامی در سایه علم و دانش و تعلیم و تربیت دانش آموزان به دست می آید اگر به دنبال زندگی و حیات شهدایی هستیم باید تربیت اولویت و در رأس برنامه های خانواده و مدارس و آموزش و پرورش باشد.

صلواتی عنوان کرد: این شهدای دانش آموزی سه ویژگی داشتند که برای دانش آموزان الگو است اهل عبادت و بندگی و خدا بودند اهل نماز اول وقت و تلاوت قرآن بودند دانش آموزان عزیز اگر میخواهیم شهیدان از ما راضی شوند باید عبادت ها و عبودیت ها و آن فرهنگ دفاع مقدس را در مدارس و خانواده احیا کنیم شهیدان به دنبال رضای خداوند بودند رنگ خدایی داشتند امروز ما دانش آموزان باید هم خودمان رنگ خدایی داشته باشیم هم کاری کنیم که محیط مدرسه و خانه و جامعه رنگ خدایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهیدان اهل معنویت بودند اهل مسجد بودند لذا در محفل شهیدان با شهیدان پیمان ببندیم اهل نماز جماعت و مسجد باشیم ادامه داد: ویژگی دیگر شهیدان ولی شناسی و امام شناسی بود شهیدان با الگو گرفتن انصارالحسین انصار نائب المهدی شدند ما امروز با الگو گرفتن از شهیدان می توانیم انصار نائب مهدی و انصار امام مهدی عج شویم.

در پایان این یادواره از خانواده معظم شهیدان دانش آموزی بخش چاروسا توسط امام جمعه و بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است؛ برگزاری یادواره شهدای دانش آموزی یکی از مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی چاروسا بود که به مناسبت روز نوجوان برگزار شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول