اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خطیب‌زاده: وظیفه بایدن است که جامعه بین‌الملل را قانع کند امضایش معنا دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توئیتی نوشت: این مسئولیت رئیس ‌جمهور آمریکاست که جامعه بین‌الملل- از جمله تمامی اعضای برجام - را قانع کند که امضایش واقعا معنایی دارد. این امر مستلزم تضمین‌های عینی است.

خطیب‌زاده: وظیفه بایدن است که جامعه بین‌الملل را قانع کند امضایش معنا دارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتر با اشاره به توئیت «تد کروز» سناتور جمهوریخواه نوشت: جهان حقیقتا به آنچه آقای کروز بدان اعتراف می‌کند واقف است: اینکه رژیم‌ها در واشنگتن سرکش هستند.

وی افزود: این مسئولیت رئیس ‌جمهور آمریکاست که جامعه بین‌الملل- از جمله تمامی اعضای برجام - را قانع کند که امضایش واقعا معنایی دارد.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: این امر مستلزم تضمین‌های عینی است. هیچ‌کس چیزی کمتر از این را نمی‌پذیرد.

 

 

«تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در پیامی در توئیتر نوشت: «جو بایدن از هیچ اختیار قانونی برای دادن چنین تعهدی برخوردار نیست. هر توافقی با ایران چنانچه به تأیید سنا نرسد و به معاهده تبدیل نشود- چیزی که بایدن می‌داند اتفاق نخواهد افتاد- بار دیگر توسط هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه دیگر در آینده پاره خواهد شد.» (اینجا بخوانید)

در بیانیه‌ مشترک سران آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان در نشست گروه ۲۰ عنوان شده است: « ما از تعهد شفاف رئیس جمهور بایدن، برای بازگرداندن آمریکا به پایبندی کامل به برجام و اجرای کامل آن تا زمانی که ایران همان کار را انجام دهد، استقبال می‌کنیم».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول