اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله نوری همدانی: حجاب و عفاف نیازمند توجه بیشتری است

یکی از مراجع تقلید گفت: ارزش‌های مختلفی در جامعه اسلامی وجود دارد که یکی از آن‌ها عفاف و حجاب است و در جامعه ما باید به این ارزش توجه بیشتری شود.

آیت‌الله نوری همدانی: حجاب و عفاف نیازمند توجه بیشتری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه بنده کتابی را در مورد بانوان نوشته‌ام، گفت: مسائل مربوط به بانوان از اهمیت متفاوت برخوردار است.

وی از نگاه نامناسب مردم نسبت به فرزند دختر در دوران جاهلیت قبل از پیامبر اسلام(ص) یاد کرد و گفت: اسلام این نگاه و قضاوت را محکوم و تاکید کرد که مرد و زن محاسن بسیاری داشته و هر دو قابل احترام هستند.

این مرجع تقلید چهره زن در اسلام را بسیار نیکو دانست و گفت: سخن پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه بهشت زیر پای مادران است نگاه متفاوت اسلام به بانوان را نشان می‌دهد.

وی تعلیم و تربیت مادر در جامعه اسلامی را از لوازم تمدن‌سازی اسلامی دانست و مطرح کرد: مادران باید با تعلیم و تربیت و آشنایی با اسلام به ویژه شخصیت حضرت زهرا(س) به سمت تعالی حرکت کنند.

آیت‌الله نوری همدانی حساس‌ترین زمان برای هر انسان را دوران در آغوش مادر بودن دانست و گفت: یک مادر با ایمان و فرهنگ صحیح می‌تواند در تربیت فرزند صالح به موفقیت برسد. 

وی با اشاره به ارزش‌های اسلامی، افزود: در جامعه اسلامی ارزش‌های بسیاری وجود دارد که یکی از آن‌ها عفاف و حجاب است و در جامعه ما باید به این ارزش توجه بیشتری شود.

استاد سطوح عالی حوزه به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: زنان در کشور ما در صفوف اول انقلاب و دفاع مقدس بوده و به تناسب توانمندی‌هایشان زحمات شایانی را متحمل شده‌اند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول