اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

صدور 37 سند تک برگی بستر رودخانه‌های لرستان

مدیردفتر مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه‌ی لرستان گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه تثبیت مالکیت اراضی فی ما بین سازمان ثبت و اسناد کشور و وزارت نیرو تاکنون 12 هزار و 897 هکتار از بستر رودخانه‌های لرستان در سامانه کاداستر تثبیت و 37 سند تک برگی صادر شده است.

صدور 37 سند تک برگی بستر رودخانه‌های لرستان

بهزاد جوادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، عنوان کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه  تثبیت مالکیت اراضی فی ما بین سازمان ثبت و اسناد کشور و وزارت نیرو تاکنون ۱۲ هزار و ۸۹۷ هکتار از بستر رودخانه‌های استان در سامانه کاداستر تثبیت و ۳۷ سند تک برگی صادر شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه تثبیت مالکیت اراضی فی ما بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت نیرو اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور حفظ و حراست از اراضی در اختیار وزارت نیرو و مستند سازی و تثبیت مالکیت آنها در سامانه کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشوراست.

مدیردفتر مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه‌ی لرستان گفت: جلوگیری از هزینه‌های فراوان ناشی از بی‌انضباطی‌ها و تعدی به اراضی دولتی و بیت المال در حوزه اراضی تحت نظر وزارت نیرو همچنین پیشگیری از تخطی و تجاوز به اراضی ملی  و حریم رودخانه‌ها از دیگر مزایای تثبیت بستر رودخانه‌ها در سامانه کاداستر است.

جوادی گفت: در حال حاضر نیز تعیین حد و بستر سایر رودخانه‌های استان که فاقد نقشه بوده‌اند توسط شرکت مهندسین ذیصلاح به طول ۶۷۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد در دست مطالعه است.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۶۷۰ کیلومتری که اشاره شد تا پایان سال ۱۴۰۰ در سامانه ثبت و جانمایی خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول