اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولید ۲ میلیون تنی مرکبات در مازندران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی و باردهی انواع درختان مرکبات گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید مرکبات به بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برسد.

تولید ۲ میلیون تنی مرکبات در مازندران

هادی ایزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، با بیان اینکه برداشت پرتقال از اوایل آبان ماه آغاز شده است، اظهار کرد: امسال با توجه به پیش‌بینی برداشت مناسب مرکبات و وضعیت مطلوب صادرات، سال پرباری برای باغداران رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی و باردهی انواع درختان مرکبات افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید مرکبات به بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن برسد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران به ذخیره‌سازی مناسب پرتقال‌های با کیفیت و با قابلیت انبارداری اشاره و تاکید کرد: با مدیریت فروش و عرضه محصول مرکبات انتظار داریم پرتقال به تدریج تا پایان سال به بازار عرضه شود و شاهد شکوفایی بازار باشیم.

ایزدی به برداشت انار در یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار از انارستان‌های استان اشاره کرد و گفت: برداشت چهار رقم انار در شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه و روستا‌های توابع از نیمه مهرماه آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از افزایش ۲۰ درصدی تولید انار در استان خبر داد و افزود: برآورد می‌شود امسال ۳۰ هزار تن انار به ارزش یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از انارستان‌های استان برداشت شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول