اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

‌‌‌جزئیات تولید ژلاتین دارویی و خوراکی در کشور/‌‌توضیح سازمان استاندارد درباره «ژلاتین خوکی‌»

مدیر دفتر نظارت بر صنایع غذایی و حلال سازمان استاندارد گفت: 2 واحد تولید ژلاتین در کشور یکی در تبریز و دیگری در قزوین فعال است که واحد تبریز ژلاتین مورد نیاز صنایع غذایی را تأمین می‌کند و ژلاتین مورد نیاز صنایع داروسازی نیز توسط واحد قزوین تولید می‌شود.

‌‌‌جزئیات تولید ژلاتین دارویی و خوراکی در کشور/‌‌توضیح سازمان استاندارد درباره «ژلاتین خوکی‌»

غلامرضا امینی در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت رعایت استانداردها در واحدهای تولید ژلاتین کشور و احتمال تولید ژلاتین با منشأ خوکی اظهار داشت: در حال حاضر 2 واحد تولید ژلاتین در کشور با ظرفیت بالا فعال هستند که یکی در تبریز و دیگری در قزوین واقع شده‌اند، این دو واحد ژلاتین مورد نیاز صنایع غذایی را تأمین می‌کنند و ژلاتین مورد نیاز صنایع داروسازی نیز توسط واحد قزوین تولید می‌شود.

مدیر دفتر نظارت بر صنایع غذایی و حلال سازمان استاندارد با بیان اینکه هر دوی این واحدها دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد هستند و از نظر کیفیت و حلیّت مورد تأیید سازمان استاندارد هستند، گفت: مواد اولیه مورد نیاز این واحدها اعم از استخوان یا پوست برای تولید ژلاتین از کشتارگاه‌های داخلی تأمین می‌شوند و وارداتی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد بر ژلاتین تولیدی جهت ماده اولیه صنایع غذایی و دارویی نظارت دارد، گفت:‌ برای تولید دارو، فرآیندهای دیگری نیز بر روی این ماده اولیه صورت می‌گیرد که آن مرحله تحت نظارت وزارت بهداشت است و سازمان استاندارد مسئولیتی در آن بخش ندارد.

امینی در مورد ادعای مطرح شده مبنی بر تولید ژلاتین خوکی در کشور‌ گفت: چنین چیزی اتفاق نیفتاده است،‌‌ آزمایشگاه‌های سازمان استاندارد نیز محصولات تولیدی در این بخش را کنترل می‌کنند و تا کنون گزارشی در این زمینه به ما نرسیده است.

وی تأکید کرد: اگر کسی در این مورد (تولید ژلاتین خوکی) گزارش مستندی به ما ارائه دهد، شدیدترین برخورد را با واحد تولیدی متخلف خواهیم داشت و حتی پروانه نشان استاندارد آن واحد را باطل خواهیم کرد ولی تا کنون گزارشی در این مورد به دست ما نرسیده است.

مدیر دفتر نظارت بر صنایع غذایی و حلال سازمان استاندارد با تأکید بر اینکه سازمان استاندارد حتی بر مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های تولیدکننده ژلاتین نیز نظارت دارد، گفت: همه ژلاتین تولیدی در کشور حلال هستند و سازمان استاندارد بر این موارد به صورت مداوم نظارت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول