اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

واکسن «فخرا» مجوز مصرف اضطراری گرفت

سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری واکسن «فخرا» را صادر کرد.

واکسن «فخرا» مجوز مصرف اضطراری گرفت

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سازمان غذا و دارو مجوز مصرف اضطراری واکسن «فخرا» را صادر کرد.

چندی پیش محمدرضا شانه‌ساز رییس سابق سازمان غذا و دارو درخصوص پیش خرید واکسن رازی و فخرا گفته بود: پیشنهاد پیش خرید واکسن فخرا و رازی از سوی سازمان غذا و دارو ارائه شده و درصورت تصویب اعتبار و مصوبه‌ این کار انجام می‌شود.

به گفته احمد کریمی، مدیر پروژه واکسن فخرا در تولید واکسن فخرا تمامی استانداردهای لازم و با ایمنی کامل انجام شده است و امیدوارم این واکسن، فخر ایران باشد.

مدیر پروژه واکسن فخرا در ادامه با بیان اینکه دکتر فخری زاده درباره این پروژه زحمت زیادی کشیدند، تاکید کرد: واکسن ایرانی «فخرا» در سازمان «نوآوری و تحقیقات وزارت دفاع ایران» تولید شده است که این دانشمند شهید ریاست آن را برعهده داشت.

کریمی افزود: فرآیند تولید شامل مراحل کشت سلول، تلقیح، تکثیر، جداسازی و تخلیص، غیرفعال‌سازی و فرمولاسیون در اندک زمانی راه اندازی و سپس تست‌های حیوانی و انواع تست‌های کنترل کیفی انجام شد.

مدیر پروژه واکسن فخرا گفت: این واکسن از ویروس غیر فعال انتخاب شده است و با ورود این ویروس غیر فعال، ایمنی بدن فعال می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول