اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مدارس خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی هستند

امام جمعه زرندیه با بیان اینکه مدارس به عنوان خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی هستند، گفت: نسل جوان و نوجوان ما در عصر حاضر نیاز به توجه بیشتری دارد و متأسفانه تاحدی از این موضوع غافل بوده‌ایم.

مدارس خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرندیه، هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی صبح امروز به مناسبت هفته نوجوان و جوان، روز فرهنگ‌عمومی، روز دانش آموز با دستور جلسه تبادل نظر پیرامون راهکارهای ارتقاء نقش فرهنگ در سعادت جوانان و نوجوانان و نقش جوانان و نوجوانان در فرهنگ جامعه در زرندیه برگزارشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی امام جمعه زرندیه در این نشست گفت: نسل جوان و نوجوان ما در عصر حاضر نیاز به توجه بیشتری دارد و متاسفانه تاحدی از این موضوع غافل بوده‌ایم.

وی افزود:‌ نوجوانان و جوانان همواره با انجام کارهای بزرگ و موثر ثابت کرده‌اند که می‌توان به آنها اعتماد کرد، هم اکنون هرچه داریم از روحیه جهادی و مقاومت به ارث مانده از روزگاران هشت سال دفاع مقدس است و به فرموده رهبر کبیر انقلاب دفاع مقدس انقلاب ما را بیمه کرد.

مدارس به عنوان خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نقش آموزش و پرورش در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن نقشی مهم و انکارناپذیر دانست و از مدارس به عنوان خط مقدم جبهه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی یاد کرد. 

سیامک سلیمانی فرماندار زرندیه نیز در این جلسه گفت: اگر فرهنگ را مجموعه باورها و ارزش‌ها در جامعه بدانیم، شکل گیری این باورها و ارزش‌ها در اذهان نوجوانان و جوانان بسیار مهم و حیاتی به نظر می‌رسد، به همین دلیل می‌بایست در راستای شکل‌گیری صحیح این باورها و ارزش‌ها اقدام به الگوسازی کرد.

فرماندار شهرستان زرندیه نقش دوستان و هم سالان را در شکل گیری شخصیت و باورهای نوجوانان و جوانان بسیار مهم و اثر گذار دانست که والدین و مربیان می‌بایست از آن غافل کنند. 

فرهنگ تعیین کننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه است

احمد جوانمرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار کرد: فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزش‌ها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست که اجبار اجتماعی غیر رسمی از آن حمایت می‌کند و فراتر از گروه‌ها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است.

وی ادامه داد: فرهنگ تعیین کننده چگونگی تفکر و احساس اعضای جامعه است، فرهنگ راهنمای اعمال انسان‌ها و معرف جهان بینی‌های آنها در زندگی است، فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزش‌ها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست که اجبار اجتماعی غیر  از آن حمایت می‌کند و فراتر از گروهها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است.

جوانمرد با گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی، شورای فرهنگ عمومی را شورایی غیر اجرایی و شورایی تصمیم ساز معرفی کرده و از آن به عنوان اتاق فکر فرهنگی شهرستان یاد کرد.

انتخاب روزی به عنوان روز شهرستان، فعال سازی انجمن اولیاء و مربیان و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود آنها و انتخاب مشاورین جوان در نهادها و ادارات شهرستان از جمله مصوبات نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه بود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول