اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فعال شدن معابر مرزی «دوکوهانه» و «گلورده» ظرف یک ماه آینده

استاندار خراسان‌جنوبی از فعال‌شدن معابر مرزی «دوکوهانه» و «گلورده» ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: مبادلات تجاری با افغانستان از ۲ معبر مرزی ماهیرود و یزدان در حال انجام است.

فعال شدن معابر مرزی «دوکوهانه» و «گلورده» ظرف یک ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی دارای ۴ گذرگاه مرزی در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه است.

وی بیان داشت: در ۴ معبر مرزی ماهیرود، یزدان، دوکوهانه و گلورده خراسان‌جنوبی امکانات، نیروی انسانی، تشکیلات ادارای و زیرساخت‌های خوبی مستقر شده و در زمان استقرار دولت قبلی افغانستان، پیگیری‌های زیادی صورت گرفت و تلاش شد که هر ۴ معبر مرزی استان فعال شوند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه مبادلات تجاری با افغانستان از ۲ معبر مرزی ماهیرود و یزدان در حال انجام است، اضافه کرد: با توجه به اتفاقات اخیر کشور افغانستان این احتمال وجود داشت که مرز ماهیرود هم تعطیل شود اما با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، شرایط به خوبی مدیریت شد و ماهیرود حتی یک روز هم غیرفعال نبود.

ملانوری عنوان کرد: در حال حاضر مرز یزدان در قالب خرده‌فروشی فعال است و روزانه ۸ تا ۱۰ کامیون کالا از مرز یزدان جابه جا می‌شود و وضعیت تردد کامیون‌ها نشان می‌دهد شرایط در حال توسعه است.

وی اضافه کرد: همچنین مرزنشنیان روستای «کلاته نظر» افغانستان با بیش از ۶ هزار نفر جمعیت مایحتاج خود را از بازارچه مرزی یزدان تأمین می‌کنن و بخش دیگری از کالایی که تجار منطقه متقاضی هستند نیز از این معبر عبور می‌کند.

استاندار خراسان‌جنوبی از فعال‌شدن معابر مرزی دوکوهانه و گلورده ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: با پیگیری‌هایی صورت گرفته، ظرف یک تا دو هفته آینده، مبادلات خرده‌فروشی در دوکوهانه نهبندان هم آغاز می‌شود.

ملانوری اضافه کرد: همچنین در نتیجه رایزنی‌هایی که صورت گرفت و نشست‌هایی که بین تجار ما و کشور افغانستان انجام شد، ظرف یک ماه آینده شاهد فعالیت در گذر مرزی میل ۷۳ یا همان گلورده خواهیم بود.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول