اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

کرونا نیمی از مراکز اقامتی استان یزد را تعطیل کرد

رئیس جامعه هتلداران استان یزد با اشاره به آسیب های شیوع کرونا به صنعت گردشگری و هتلداری یزد گفت: با شیوع کرونا تا به امروز نزدیک به نیمی از مراکز اقامتی استان یزد تعطیل شدند.

کرونا نیمی از مراکز اقامتی استان یزد را تعطیل کرد

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، سیدامیرناصر طباطبایی در گفت و گویی رسانه ای اظهار داشت: پس از گذشت حدود ۲۰ ماه از بحران کرونا زیر ساخت‌های گردشگری و هتلداری، آسیب‌های زیادی را از این بحران متحمل شده اند.

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی و هتل‌ها این روز‌ها با چالش‌های بسیاری مواجه هستند افزود: متاسفانه ۴۵ درصد از مراکز اقامتی استان تعطیل شدند و در چنین شرایطی پرداخت حق بیمه سهم کارفرما، باز پرداخت اقساط تسهیلات کرونایی و اخطار‌های متعدد و حتی قطع آب و برق برخی مجموعه‌ها از جمله چالش‌هایی است که هتلداران و مجموعه‌های اقامتی با آن رو به رو هستند.

طباطبایی با اشاره به تعدیل گسترده نیروهای کاری در این حوزه در شهرجهانی عنوان کرد: مشکلات اقتصادی باعث شده نتوانیم پاسخگوی نیروی کاری خود باشیم و بسیاری از مجموعه ها نیرو‌های خود را تعدیل کرده اند.

وی با اشاره به بیکاری گسترده در این حوزه اظهار داشت: تاکنون حدود ۴۰ درصد نیرو‌های متخصص در مجموعه‌های اقامتی و هتلداری بیکار شده اند و یا در زمینه‌های دیگر مشغول به کار شده اند.

طباطبایی با بیان اینکه در حال حاضر گردشگری در بسیاری از کشور‌ها با رعایت شیوه نامه‌های مشخص در حال انجام است ادامه داد: تنها راه نجات زیر ساخت‌های گردشگری رونق این بخش است که به راحتی می توان به این رونق دست یافت و این صنعت را از ورشکستگی نجات داد.

رئیس جامعه هتلداران استان یزد افزود: همراهی دولت و مجلس برای رفع چالش‌های پیش روی هتلداران و گره گشایی از صنعت گردشگری ضروری است که امیدواریم دولت سیزدهم با توجه به شعارهای انتخاباتی و وعده هایی که داده در این زمینه اقدام موثری را در دستور کار داشته باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول