اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

گلایه امام جمعه از کم‌کاری برخی نهادهای فرهنگی در یزد/بی‌تفاوتی اجتماعی توطئه استکبار است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: بی تفاوتی نسبت به کم رنگ شدن ارزش ها و احساس عدم مسئولیت نسبت به معضلات جامعه، مرض و آسیب خطرناکی است که متاسفانه در جامعه در حال شکل گرفتن است.

گلایه امام جمعه از کم‌کاری برخی نهادهای فرهنگی در یزد/بی‌تفاوتی اجتماعی توطئه استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جمع مدیران حوزه علمیه استان، کار اصلی حوزه علمیه را تربیت طلاب متخصص و متعهد دانست و اظهار کرد: باید جهت پیشرفت و رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی کرد تا بتوان به اسلام و انقلاب خدمت نمود.

وی افزود: ماهیت و اصالت انقلاب اسلامی ایران حمایت از مستضعفین و ایستادگی در مقابل استکبار است ولی هنوز بعضی این ماهیت را درک نکرده و هر چقدر زمان هم می‌گذرد ممکن است ماهیت انقلاب به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه یزد با بیان این‌که نباید ماهیت انقلاب فراموش شود گفت: نباید نسبت به ماهیت انقلاب از جمله مقابله با دشمنی‌های استکبار، بی‌تفاوت بود بلکه همواره باید با هوشیاری و با بصیرت در مقابل استکبار از آرمانهای خود دفاع کنیم.

آیت الله ناصری یزدی در ادامه با انتقاد از بی‌تفاوتی اجتماعی در برخی از نهادها، خاطرنشان کرد: تفکر و منطقی که می‌گوید نباید نسبت به بدی‌ها، زشتی‌ها و دشمنی‌ها واکنش نشان داد و دنیا باید به سمت ظلم و جور برود تا مقدمه‌ای برای ظهور باشد، تفکری اشتباه و غلط است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد ادامه داد: در مقابل، تفکر دیگری که تفکر بنیانگذار انقلاب اسلامی است، اعتقاد دارد نباید نسبت به جامعه بی تفاوت بود بلکه باید نسبت به معضلات جامعه حساس بود و در مقابل نقشه های استکبار ایستادگی کرد تا دین و آموزه های دینی را زنده نگه داشته و زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به رسالت اسلام اشاره کرد و افزود: هدف اساسی اسلام هدایت و نجات همیشگی بشریت از جهل و ستم است و باید توجه داشته باشیم که اسلام برای نجات انسان ها آمده است و این وظیفه امروز بر دوش حوزه های علمیه است.

ایشان با تاکید بر اینکه احساس مسئولیت نسبت به جامعه نباید خاموش شود، بیان داشت: بی تفاوتی نسبت به کم رنگ شدن ارزش ها و احساس عدم مسئولیت نسبت به معضلات جامعه، مرض و آسیب خطرناکی است که متاسفانه در جامعه در حال شکل گرفتن است، در حالیکه مردم در جامعه اسلامی نباید نسبت به مشکلات و معضلات بی تفاوت باشند.

امام جمعه یزد گفت: احیای اسلام، مقاومت در برابر ظلم، دفاع از مقدسات و حمایت از مستضعفان از مهم ترین امور فراموش شده ای بود که توسط حضرت امام (ره) در انقلاب اسلامی احیا گردید و باید توسط حوزه های علمیه و دلسوزان انقلاب زنده بماند.

انتهای پیام/الف/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول