اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خراسان‌شمالی نیازمند یک مرکز تشخیص و درمان ناباروری است

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به کمبودهای درمانی خراسان‌شمالی گفت: در استان نبود یک مرکز تشخیص و درمان ناباروری قابل‌توجه است زیرا با این شرایط و کمبودهای بهداشتی و درمانی که در خراسان‌شمالی وجود دارد نمی‌شود با کرونا مقابله کرد و در ابتدا باید بسترها فراهم شود.

خراسان‌شمالی نیازمند یک مرکز تشخیص و درمان ناباروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید محمد پاکمهر ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی بابیان اینکه کرونا تنها سلامت جامعه را هدف قرار نداده است، اظهار کرد: ویروس کرونا در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، روحی و روانی، مسائل امنیتی در برخی کشورها مشکلات زیادی به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه روبرو شدن با بیماری که نه درمان و نه پیشگیری قاطعی دارد و روزبه‌روز بر ابهامات نظام سلامت در مقابله با این بیماری افزود می‌شود، دشوار است، گفت: بسیاری از پیش‌بینی‌ها نسبت به این بیماری امروز تغییر کرده است و پیچیدگی این ویروس قابل‌بیان نیست.

نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان‌شمالی بابیان اینکه کرونا تمام‌شدنی نیست، خاطرنشان کرد: در استان خراسان‌شمالی ازلحاظ امکانات بهداشتی کمبودهایی وجود دارد، باید این زیرساخت‌ها تقویت شود.

وی به برخی از کمبودها حوزه درمان استان خراسان‌شمالی اشاره کرد و گفت: در استان نبود یک مرکز تشخیص و درمان ناباروری قابل‌توجه است، همچنین نبود یک مرکز درمانی در شهرستان رازوجرگلان قطعاً باید قابل‌توجه باشد، زیرا با این شرایط و کمبودهای بهداشتی و درمانی که در خراسان‌شمالی وجود دارد نمی‌شود با کرونا مقابله کرد و در ابتدا باید بسترها فراهم شود.

پاکمهر ادامه داد: جهت رفع این کمبودها، با پیگیری‌های صورت گرفته، بسترها و زیرساخت‌ها در دست تکمیل است، اما نیازهای زیادی است که باید آماده‌سازی شود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: متأسفانه در وزارت بهداشت نگاه‌ها به این‌گونه نیست، بلکه بر اساس تصمیمات اتخاذشده در این وزارت استان‌های کم برخوردار، کم برخوردارتر و بالعکس در حال انجام است.

وی یادآور شد: اگر بیمارستان ارتشی از دست می‌دهیم، اگر نگاه برخی در استان بر این است که بیمارستان امام رضا تعطیل و مرکز فرهنگی و هنری ایجاد شود، اول باید مکان جدید ساخته شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول