اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هوشمندسازی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ عملیاتی شد

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان گفت: مرحله نخست طرح هوشمندسازی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ، با اتکا به ظرفیت داخلی و با استفاده از سامانه یکپارچه تله‌متری شبکه آبرسانی اصفهان بزرگ، عملیاتی شد.

هوشمندسازی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا، ناصر اکبری با اشاره به عملیاتی شدن مرحله نخست طرح هوشمندسازی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ، اظهار داشت: با اجرای این طرح، تخصیص آب از سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ به شهرهای تحت پوشش به صورت هوشمند و عادلانه انجام می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان گفت: بر اساس داده‌های هواشناسی، وضعیت تقویمی، میزان جمعیت، سرانه مصرف، وضعیت هیدرولیکی شبکه آب و توپوگرافی منطقه، تخصیص آب از سامانه اصفهان بزرگ به شهرهای تحت پوشش به صورت عادلانه و هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: در این طرح پس از در نظر گرفتن پارامترهای اقلیمی، تقویمی و جمعیتی میزان تقاضای آب در هر پهنه تخمین زده می‌شود، سپس متناسب با منابع آب در دسترس و با استفاده از حداکثر ظرفیت هیدرولیکی شبکه، تخصیص آب به هر انشعاب از خطوط انتقال انجام می‌شود.

اکبری با اشاره به زیرساخت‌های لازم برای اجرای این پروژه بیان کرد: این سامانه در محاسبات و تحلیل‌های خود از تمام منابع داده‌ای برخط و غیر برخط موجود در شرکت، اعم از اطلاعات امور مشترکان، سامانه سپتا، اطلاعات سامانه ۱۲۲، سامانه تله‌متری، سامانه پایش فشار و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی برخط و ماهواره‌ای استفاده می‌کند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با بیان اینکه بهره‌مندی تأسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ از سیستم تله‌متری در اجرای این طرح از اهمیت به سزایی برخوردار بوده است، عنوان کرد: هم اکنون بهره‌مندی تأسیسات آبرسانی اصفهان بزرگ از سامانه تله‌متری در سطح مناسبی از پایداری و اطمینان‌پذیری است که در اجرای موفق این طرح مؤثر بوده است.  

وی خاطرنشان کرد: آبفای استان اصفهان تکمیل مراحل طراحی و توسعه بسته نرم‌افزاری هوشمند را  به تدریج  برای تمام انشعابات خطوط انتقال سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ با رعایت الزامات فنی و امنیتی در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول