اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سالانه 24 هزار واحد مسکن در کردستان احداث می‌شود

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه وشهرسازی کردستان از پیش بینی وبرنامه‌ریزی سالیانه برای ساخت 24 هزار واحد مسکن در طرح جهش تولید مسکن در استان خبر داد.

سالانه 24 هزار واحد مسکن در کردستان احداث می‌شود

 مصطفی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مطابق برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در 4 سال آینده باید 4 میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود که از این سهم‌ها و بر اساس مطالعات طرح مصوب مسکن به ازای هر سال 24 هزار واحد و در مجموع بیش از 96 هزار واحد مسکونی سهم برای استان کردستان پیش‌بینی شده است.

رضایی ادامه داد: طبق توافقات انجام شده در دوره‌های زمانی مختلف و برای شهرهای مختلف با توجه به تامین زمین که در هر شهر اتفاق خواهد افتاد سامانه ثمن به آدرس saman.mrud.ir باز شده و متقاضیان واجد شرایط در بازه‌های زمانی یک ماهه می‌توانند ثبت‌نام کنند که در استان مطابق برنامه‌ریزی انجام شده و در گام اول در چهار شهر سقز، دیواندره، دهگلان و شهر جدید چناره، سامانه باز شده و ثبت نام متقاضیان در حال انجام است.

وی با اشاره به اعلام نهایی متقاضیان در این چهار شهر بعد از انجام بررسی مدارک و پایش‌های لازم اضافه کرد: در سایر شهرهای استان نیز به تناسب تولید زمین ومستند به مصوبات شورای مسکن استان در دهم مهرماه امسال در بازه‌های زمانی مختلف ثبت نام به عمل می‌آید.

رضایی خاطرنشان کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی تاکنون حدود 4هزار نفر در استان کردستان در این چهار شهر ثبت نام کرده‌اند اما خروجی نهایی براساس قانون حمایت از عرضه و تولید مسکن، پس از انجام پالایش‌های لازم و شناسایی متقاضیان موثر اتفاق خواهد افتاد .

معاون مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی کردستان گفت : در طرح جهش تولید مسکن الزام اولیه برای بازکردن سامانه و ثبت نام، تامین زمین توسط ادارات کل و اعلام آن به وزارت راه و شهرسازی و ایجاد ظرفیت در سامانه و سپس بازکردن سامانه است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول