اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۵۱ هزار نفر از مردم خراسان‌جنوبی برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا مراجعه نکردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۵1 هزار نفر از مردم خراسان‌جنوبی برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند .

۵۱ هزار نفر از مردم خراسان‌جنوبی برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا مراجعه نکردند

 

محمد دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهار داشت: استقبال مردم از برنامه واکسیناسیون کرونا سبب شده تا مراکز نمونه گیری کرونا خلوت‌تر شده و آمارهای کرونایی روند نزولی به خود بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از دو هفته قبل هشدار داده بودیم که اگر پروتکل‌ها رعایت نشود احتمال وقوع پیک ششم وجود دارد، افزود: در حال حاضر کرونا به سراغ همه اقشار جامعه به ویژه جوانان ۳۰ سال و حتی زیر ۲۰ سال رسیده و این نشان می دهد که کرونا بیشتر جوانان را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: در خراسان جنوبی رده سنی بالای ۱۲ سال نزدیک به ۸۰ درصد دُز اول و ۵۱ درصد دُز دوم رسیدیم و در رده سنی بالای ۱۸ سال شهرستان‌های درمیان، نهبندان، زیرکوه رده سنی بین ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان های طبس، نهبندان کمتر تزریق انجام دادند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در بیرجند هم برخی نقاط از جمله حاجی اباد، دستگرد، چهکند، امیرآباد درصد مراجعه تزریق واکسیناسیون آنها کمتر است، افزود: در حال حاضر سبد تنوع تزریق واکسیناسیون استان متنوع است.

ضیائی رئیس بخش عفونی بیمارستان، ولی عصر(عج) بیرجند نیز در این ارتباط گفت: چند روزی است که به لطف تزریق واکسن، آمار بستری‌های کرونایی کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: علی رغم کاهش موارد بستری، همچنان تعداد زیادی از افراد به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند و درمان می‌شوند.

ضیائی در پایان بیان داشت: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت زرشک و زعفران، باید به این نکته توجه کرد که تجمع برای برداشت و پاک کردن محصول می‌تواند سبب شیوع بیشتر کرونا شود که باید دقت نظر لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/۳۶۳۵

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول