اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

داستان بی‌سرانجام لغو و کنسلی پروازهای خراسان‌جنوبی

مشکل لغو و کنسلی پروازها در این استان و دیگر نقاط کشور به موضوع کمبود هواپیما درایران برمی گردد و گرنه با پیگیری ها و مکاتبه هایی که با شرکت های هواپیمایی در پایتخت از سوی مسئولان و متولیان امر انجام شده به واسطه موقعیت خاص خراسان‌جنوبی یعنی همان ضعف در زیر ساخت جاده‌ای و ریلی ودوری آن از مرکز کشور کمترین کنسلی و لغو پروازها از آن این استان است.

داستان بی‌سرانجام لغو و کنسلی پروازهای خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، یکی از خواسته‌ها و مطالبه‌های به حق خراسان‌جنوبی به واسطه دوری یک هزار و ۲۰۰ کیلومتری آن با پایتخت، فاصله ۵۰۰ کیلومتری آن با پایتخت معنوی ایران (مشهد) و دیگر نقاط کشور به دلیل ضعف زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی آن توسعه زیرساخت حمل و نقل هوایی است چرا که اگر این زیرساخت فراهم باشد علاوه بر تسهیل عبور و مرور مسئولان، پزشکان متخصص، استادان، مسافران، بیماران و غیره سرمایه‌گذاران هم به واسطه قابلیت‌های ویژه سرمایه‌گذاری در استان چون معادن غنی، نقاط خاص گردشگری، محصولات مزیت‌دار و استراتژیک (زرشک، زعفران و عناب)، خراسان‌جنوبی را به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری و گردشگری بر خواهند گزید اما گویا داستان تکراری لغو و کنسلی پروازهای این استان پایانی ندارد.

آخرین خبر شوکه کننده و ناراحت کننده‌ای که این بار به برج مراقبت پروازی فرودگاه بین‌المللی بیرجند مخابره شد لغو پروازهای «بیرجند- مشهد» و بالعکس بود که واکنش‌های همه فعالان در حوزه‌های مختلف به ویژه رسانه‌ها را در پی داشت و پیج‌های اغلب کاربران فضای مجازی به این موضوع اختصاص یافت و کم‌کاری مسئولان و متولیان را در این زمینه نشانه گرفت.

در اغلب واکنش‌هایی که کاربران فضای مجازی به این موضوع نشان دادند، به مسئله اساسی فرار سرمایه‌گذاران و زیان و ضرری که از این بابت متوجه سرمایه‌گذاران و مردم استان می‌شود اشاره شد چرا به گفته اغلب آن‌ها لازمه اساسی جذب سرمایه‌گذار پروازهای منظم روزانه به مقاصدی چون مشهد، تهران، اصفهان و کرمان است که کمتر مسئولان و متولیان امر به این موضوع در جلسه‌های بسیاری که برای سرمایه‌گذاری در استان برگزار می‌کنند، می‌پردازند.

آنچه از پاسخ‌های مسئولان و متولیان امر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زمینه این چالش اساسی برمی‌آید این است که باز هم موضوع به کمبود و چالش همیشگی یعنی نبود هواپیما برمی‌گردد و لغو پروازها هم تنها مختص این مسیرهای پروازی نیست بلکه دیگر نقاط را هم در برمی‌گیرد.

هوایپما کم داریم

 یکی از متولیان امر هواپیمایی در خراسان‌جنوبی به خبرنگار فارس، اعلام کرد: مشکل لغو و کنسلی پروازها در این استان و دیگر نقاط کشور به موضوع کمبود هواپیما در ایران برمی‌گردد و گرنه با پیگیری‌ها و مکاتبه‌هایی که با شرکت‌های هواپیمایی در پایتخت از سوی مسئولان و متولیان امر انجام شده به واسطه موقعیت خاص خراسان‌جنوبی یعنی همان ضعف در زیر ساخت جاده‌ای و ریلی و دوری آن از مرکز کشور کمترین کنسلی و لغو پروازها از آن این استان است.

به گفته وی لغو پروازهای ایران ایر در مسیر «بیرجند- مشهد» و بالعکس هم شاید موقتی باشد و به محض تأمین هواپیما این مشکل برطرف شود چرا که همه متولیان امر واقف به نیاز اساسی این استان به موضوع پروازها به ویژه برای جذب سرمایه‌گذار با توجه به قابلیت‌های خاص معدنی، کشاورزی و گردشگری آن هستند.

پوشش پروازی با ۴ شرکت

«حمید ملانوری» استاندار خراسان‌جنوبی هم به خبرنگار فارس در بیرجند این طور پاسخ داد که موضوع مهم پروازها را طی یک سالی که در استان حضور دارد به هیچ وجه رها نکرده است به طوری که در این مدت ۴ شرکت پروازی حمل و نقل هوایی استان را پوشش داده‌اند.

وی دلیل لغو پروازهای مسیر «بیرجند- مشهد» و بالعکس را مسائل و مشکلات خاص شرکت پروازی دانست و ادامه داد: پیگیری‌ها برای برقراری مجدد پروازها ادامه دارد و رایزنی‌ها و مکاتبه‌ها در حال انجام است.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول