اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار «بردی محمداف»‌ با دبیرکل اکو؛ نشست «عشق آباد» محور رایزنی

رئیس جمهور ترکمنستان و دبیر کل اکو در خصوص آمادگی برای اجلاس سران این سازمان در «عشق آباد» گفت‌وگو کردند.

دیدار «بردی محمداف»‌ با دبیرکل اکو؛ نشست «عشق آباد» محور رایزنی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «خسرو ناظری» دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که وارد ترکمنستان شده دیدار کرد.

در این دیدار، ناظری ضمن تشکر از رئیس جمهور و ابراز قدردانی صمیمانه از دعوت وی برای سفر به کشور ترکمنستان، به ماهیت مثمر ثمر فعالیت‌های این کشور به عنوان یکی از اعضای فعال اکو و رئیس آن در سال جاری اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد مجذوب زیبایی و مجموعه معماری باشکوه پایتخت ترکمنستان از مرمر سفید شده که تجسمی آشکار از پیشرفت و شکوفایی ترکمنستان و رهبری دوراندیش رئیس جمهور این کشور است.

دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی با استفاده از این فرصت، سی امین سالگرد استقلال ترکمنستان را صمیمانه گفت و تاکید کرد که این تاریخ مهم به طور نمادین با پانزدهمین اجلاس سران اکو که امسال در «عشق آباد» برگزار می‌شود، مصادف شده است.

بردی محمداف با تشکر از تبریک و سخنان محبت آمیز وی خاطرنشان کرد کشور بی طرف ترکمنستان همیشه آماده تعامل گسترده با همه شرکای خارجی و علاقه مند همکاری با سازمان‌های معتبر منطقه‌ای و بین المللی است.

رئیس جمهور ترکمنستان با خرسندی به پویایی سازمان اکو اشاره و تاکید کرد که این سازمان تجربه خوبی از کار مشترک دارد و دارای ظرفیت‌های نهفته برای همکاری است. در عین حال، ترکمنستان با موفقیت روابط دوستانه و حسن همجواری با کشورهای عضو این سازمان را توسعه می‌دهد.

در ادامه این نشست، در مورد چشم انداز مشارکت بیشتر و عوامل اصلی آن در چارچوب ریاست فعلی ترکمنستان در اکو تبادل نظر صورت گرفت.

همچنین توجه ویژه به مسائل مربوط برای آمادگی پانزدهمین اجلاس سازمان همکاری اقتصادی، که در 28 نوامبر در «عشق آباد» برگزار می‌شود، معطوف شد. 

طرفین تاکید کردند که ظرفیت عظیم کشورهای عضو اکو، فرصت‌های مطلوبی را برای همکاری‌های سودمند متقابل در حوزه تجاری و اقتصادی، بخش‌های صنعتی، حوزه معرفی نوآوری‌ها و فناوری‌های پیشرفته از نظر سرمایه‌گذاری تعیین می‌کند.

ناظری با ابراز قدردانی عمیق از حمایت رئیس جمهور ترکمنستان در ترویج مشارکت سازنده و نزدیک، ابراز اطمینان کرد که اجلاس آتی سازمان همکاری‌های اقتصادی در «عشق آباد» در سطح عالی سازمانی موفق و بسیار معنادار خواهد بود که همه شرایط آن، ایجاد شده است.

در پایان این دیدار رئیس جمهور ترکمنستان و دبیرکل اکو بر تعهد کشور ترکمنستان و سازمان همکاری‌های اقتصادی به گفت و گوی بلندمدت مثمر ثمر با هدف تقویت روابط دوستانه و حسن همجواری بین دولتی تاکید کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول