اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دعوت «جباراف» از همتای آذربایجانی برای سفر به قرقیزستان

سفیر قرقیزستان در آذربایجان با تقدیم استوارنامه به «الهام علی اف»، از طرف «سادیر جباراف» برای سفر به قرقیزستان دعوت کرد.

دعوت «جباراف» از همتای آذربایجانی برای سفر به قرقیزستان

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در مراسم رسمی تقدیم استوارنامه «عثمان علی اف» سفیر قرقیزستان در آذربایجان به «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان از طرف «سادیر جباراف» سلام و قدردانی از کمک های بشردوستانه ارائه شده در طول کرونا را به «الهام علی اف» ابلاغ کرد و دعوت «جباراف» از «علی اف» به یک سفر دولتی به قرقیزستان اعلام شد.

«علی اف» در پاسخ به سفیر جدید قرقیزستان در جمهوری آذربایجان خوش آمد گفت و بهترین آرزوها را به رئیس جمهوری قرقیزستان و دعوت به سفر به آذربایجان را ابلاغ کرد.

رئیس جمهور در عین حال با اشاره به اینکه آذربایجان امیدوار است روابط خود را با طرف قرقیزستانی تقویت کند، همچنین برای همکاری های متقابل در زمینه های سیاسی- دیپلماتیک، تجاری-اقتصادی و فرهنگی- بشردوستانه ابراز آمادگی کرد.

در چارچوب مراسم تاکید ویژه بر فرصت های سرمایه گذاری آذربایجان و آمادگی برای بحث مفصل در مورد پروژه های سرمایه گذاری در قرقیزستان شد.

در پایان «علی اف» برای سفیر قرقیزستان آرزوی اقامت موفق در خاک آذربایجان و کار پربار به نفع دو کشور کرد.

شایان ذکر است که روابط بین قرقیزستان و آذربایجان در آستانه افق جدید قرار دارد. هفته پیش با برگزرای کنفرانس ویدیوی نماینده های قرقیزستان و آذربایجان پروژه‌های توافقنامه‌های بین دولتی در ترافیک بین المللی زمینی و هوایی، از سرگیری پرواز باکو – بیشکک و سایر مسائل همکاری دو کشور بحث و گفت و گو کردند.

همچنین افزایش سهمیه‌ مجوز ترانزیتی حمل و نقل جاده‌ای دو جانبه، تبادل تجربه آذربایجان در مسیر حمل و نقل بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول