اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قزاقستان میزبان نخستین همایش بین‌المللی توسعه صنعت داروسازی

اولین همایش بین المللی «گلوبال فارم» در زمینه توسعه صنعت داروسازی در قزاقستان برگزار شد.

قزاقستان میزبان نخستین همایش بین‌المللی توسعه صنعت داروسازی

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، در قزاقستان اولین همایش بین المللی «گلوبال فارم» در زمینه توسعه صنعت داروسازی برپا شد.

در این همایش معاون نخست وزیر قزاقستان، نمایندگان انجمن بین المللی تولیدکنندگان داروی این کشور، بزرگترین شرکت های خارجی و داخلی فعال در زمینه تهیه و تولید دارو و همچنین نمایندگان آژانس بین المللی تحلیلی «اکویا» (IQVIA) حضور داشتند.

«یرژان توگژانف» ضمن افتتاح این همایش با اشاره به دستور رئیس جمهور قزاقستان توسعه صنعت داروسازی را از وظایف مهمی عنوان کرد که نیاز به حل فوری و موثر دارد.

وی تاکید کرد که سال گذشته حجم بازار داروسازی قزاقستان با رشد 22 در صدی به 1.5 میلیارد دلار رسید.

بنابر سخنان این مقام قزاقی، در حال حاضر در قزاقستان چنین شرکت های خارجی مانند «پولفارما» (لهستان)، «فارم‌استاندارت» (روسیه)، «عبدی ابراهیم» (ترکیه)، «فاوه» (جمهوری چک) و دیگران کارخانه های خود را ایجاد و فناوری های مدرن را پیاده سازی می کنند.

معاون نخست وزیر قزاقستان در چارچوب این همایش با ریاست شرکت های داروسازیی «جانسون اند جانسون»، « مِرک»، «اب‌وی»، «سانوفی»، «روش قزاقستان»، «ناوا ناردیسک قزاقستان» «انجمن بین المللی تولیدکنندگان دارو در قزاقستان» و تولیدکنندگان داخلی دیدار و گفت و گو کرد.

در نتیجه این دیدارها، طرفین علاقه مندی خود را برای همکاری های متقابل، گسترش همکاری های سرمایه گذاری و بومی سازی تولید از طریق انتقال فناوری در صنعت داروسازی قزاقستان ابراز داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول