اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

لزوم تعیین تکلیف سریع انبارهای تملیکی خوزستان

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: لازم است در رسیدگی به پرونده‌های اموال توقیف شده در انبارهای تملیکی خوزستان تسریع شود‌.

لزوم تعیین تکلیف سریع انبارهای تملیکی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در بازدید از چند انبار تملیکی در اهواز و شهرستان کارون، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که درباره انبارهای تملیکی وجود دارد این است که اولا انبارهایی که ما دیدیم و مشابه آن‌ها در جاهای دیگر هم هست، اجاره‌ای هستند و دوم اینکه نامرتب و نامنظم هستند، هر چند اموال کدگذاری شده‌اند اما بنظر می‌رسد همین طرز چینش اموال قاچاق در این انبارها باعث از بین رفتن‌شان خسارت می‌شود.

وی افزود: نکته دیگر این است که گفته شد بسیاری از این اموال از چند ماه تا ۵ سال پرونده‌هایشان تعیین تکلیف نشده که این یک اشکال جدی است که ما گفتیم در اسرع وقت تعیین تکلیف شود مخصوصا کالاهایی که مانند مواد غذایی و کالای خانگی در معرض فاسد شدن هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تعداد زیادی موتور سیکلت در این انبارها دیدیم که سال‌ها اینجا بوده‌اند و میلیاردها تومان پولشان است و باید تعیین تکلیف شوند. بسیاری لوازم خانگی نیز اینجا هست که مورد نیاز کشور هستند.

وی ادامه داد: مجموعا هم اموال باید ساماندهی شوند و هم به انبارها توجه بیشتری شود.

درویشیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان ورود مستقیم کالاهای توقیفی همچون کولر به بازارهای استان با توجه به نیاز مردم خوزستان وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: باید برای پرونده‌‌های آن‌ها رای قطعی صادر شود و از طریق سامانه‌ای که پیش‌بینی شده به مزایده گذاشته شود و هر کس مبلغ بالاتری پیشنهاد داد، به او واگذار شود اما اینکه در بازارهای استان مستقیما عرضه شود، باید در مراجع ذی ربط در خصوصش تصمیم‌گیری شود. در یکی از پرونده‌های معروف که حدود ۱۸ هزار کولر گازی در یکی از انبارها توقیف شده، رای پرونده صادر شد اما مالک کالا اعتراض زده که هنوز رای تجدید نظر صادر نشده و باید هر چه زودتر به آن رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول