اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

صادرات بیش از ۹ هزار تن محصولات دام و طیور به ۳۵ کشور جهان

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی میزان صادرات انواع دام و طیور و کالاهای مرتبط از ابتدای سال جاری را بیش از ۹ هزار تن دانست که این میزان ارزش دلاری معادل با ۸ میلیون و ۸۹۹ هزار دلار را داشته است.

صادرات بیش از ۹ هزار تن محصولات دام و طیور به ۳۵ کشور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، محمدعلی کامل فرزنی گفت: میزان صادرات انواع دام و طیور و کالاهای مرتبط از ابتدای سال جاری بیش از ۹ هزار تن بوده که این میزان ارزش دلاری معادل با ۸ میلیون و ۸۹۹ هزار دلار را داشته است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی مقصد صادرات خراسان رضوی را کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ذکر کرد و افزود: طی این مدت ۳۵ کشور مقصد صادرات استان بوده و آلایش خوراکی و غیرخوراکی دام و طیور به وزن بیش از ۵ هزار تن و ارزش ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در راس هرم کالاهای صادراتی استان قرار داشته؛ همچنین تخم مرغ خوراکی با ۳۵ هزار تن صادرات، در قعر جدول کالاهای صادراتی مرتبط با دام و طیور خراسان رضوی قرار دارد و کاهش ۷۷ درصدی صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی در زمینه واردات نیز اظهار کرد: واردات ایران از چهار کشور تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان و افغانستان صورت می‌گیرد.

کامل فرزنی، عمده اقلام وارداتی استان در زمینه دام و طیور را کنجاله پنبه دانه،کنجاله آفتابگردان،کنجاله کلزا، جو دامی، تفاله نشاسته، دانه کتان، سبوس گندم و پیله ابریشم عنوان کرد و گفت: همه این اقلام قبل از ورود به کشور باید مجوزهای بهداشتی دامپزشکی را اخذ کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول