اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کمک 325 هزار دلاری ژاپن برای اجرای پروژه‌های بهداشتی و آموزشی در تاجیکستان

ژاپن برای ساخت 2 مدرسه و یک مرکز پزشکی در مناطق مختلف تاجیکستان 325 میلیون دلار تخصیص می‌دهد.

کمک 325 هزار دلاری ژاپن برای اجرای پروژه‌های بهداشتی و آموزشی در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزای فارس در دوشنبه، ژاپن برای اجرای تعدادی از پروژه‌های بهداشتی و آموزشی در تاجیکستان مبلغ بیش از 325 میلیون دلار تخصیص می‌دهد.

مراسم امضا 3 پروژه جدید در محل سفارت ژاپن در شهر دوشنبه توسط «تاکایوکی مسیاسیتو» سفیر ژاپن و 3 سازمان ذینفع به مبلغ عمومی 328 هزار و 763 دلار به امضا رسید.

این 3 پروژه در چارچوب برنامه ژاپن در زمینه کمک بلاعوض و امنیت بشردوستانه برای طیف گسترده‌ای از مردم در خاک تاجیکستان اجرا می‌شود.

پروژه ساخت و ساز دبیرستان در روستای «تگ چنار» جماعت «گل سرخ» شهر «استروشن» استان سغد به مبلغ 89 هزار و 866 دلار توسط «ادهم مامور زاده» شهردار این شهر به امضا رسید.

پروژه ساخت مدرسه شماره 35 در روستای «باغستان»، جماعت «توردی اف»، منطقه «همدانی» استان ختلان به مبلغ 132 هزار و 746 دلار توسط «بابارعلی آدینه زاده» رئیس منطقه «همدانی» به امضا رسید.

پروژه ساخت مرکز پزشکی در روستای «بیرما – 2»، جماعت «سلطان آباد» منطقه «رودکی» به مبلغ 103 هزار و 151 دلار توسط «عزیزاله عصمت زاده» رئیس این منطقه به امضا رسید.

میاسیتو در سخنانی ضمن این مراسم با اشاره به سی امین سالگرد استقلال تاجیکستان گفت که خوشحال است اسناد ساخت 2 مدرسه و یک مرکز پزشکی را به امضا رسانده است.

وی افزود: در حوزه آموزش و بهداشت همواره اولویت‌ همکاری ما تاجیکستان بود و امیدوارم این پروژه‌ها به موقع اجرا شود و در توسعه این کشور سهم داشته باشیم.

بنابر سخنان وی، دولت ژاپن متعهد به ادامه حمایت از ایجاد جامعه‌ای بهتر برای همه مردم بوده و همکاری با مردم تاجیکستان را ادامه می‌دهد.

برنامه‌های دولت ژاپن در زمینه کمک بلاعوض و امنیت بشردوستانه برای طیف گسترده‌ای مردم به طور عمده به مقامات محلی، موسسات آموزشی و بهداشتی و سازمان‌های غیر دولتی بین المللی در کشورهای در حال توسعه ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول