اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

نقش‌آفرینی فرهنگی سفیران کریمه در شهرها و کشورهای مختلف

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به حضور خادمان حرم در ایام معصومیه در شهرها و نقاط مختلف کشور گفت: برخی از سفیران کریمه در کشورهای مختلف از جمله استرالیا، عراق، ترکیه و سوریه برنامه‌های فرهنگی را دنبال می‌کنند.

نقش‌آفرینی فرهنگی سفیران کریمه در شهرها و کشورهای مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هادی محمودنژاد در نشست خبری که امروز به منظور تشریح برنامه‌های ایام معصومیه در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: علاوه بر فضاسازی در شهر قم، برنامه کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) نیز ساعت هشت صبح روز شنبه هشتم آبان ماه همزمان با سالروز ورود بانوی کرامت به شهر قم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های ایام معصومیه از زمان سالروز ورود بانوی کرامت به قم شروع می‌شود و تا زمان سالروز رحلت شهادت‌گونه ایشان ادامه دارد.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان کریمه اهل‌بیت(س) افزود: با کمک‌ خیرهای نیک‌اندیش ضریح مطهر، ایوان آیینه و صحن‌های حرم حضرت فاطمه معصومه(س) از روز جمعه گل‌آرایی می‌شود که محوریت اصلی این برنامه ضریح است.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های مرتبط کاروان نمادین سالروز ورود و همچنین حرم مطهر حضرت معصومه(س) توسط بالگرد گلباران خواهد شد.

محمودنژاد اضافه کرد: مراسم خطبه‌خوانی ایام معصومیه(س) فردا پنج شنبه ساعت هفت صبح با حضور خادمان و تولیت این آستان مقدس در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اذعان کرد: طراحی و اجرای نورپردازی جدید در داخل ضریح مطهر حضرت معصومه(س) توسط هنرمندان آستان مقدس فاطمی اقدام دیگری است که در ایام معصومیه رقم می‌خورد.

محمودنژاد با بیان اینکه طرح‌های هنری ارزشمندی با هزینه حدود پنج میلیارد ریال توسط هنرمندان آستان فاطمی انجام شده و در این ایام رونمایی می‌شود گفت: علاوه بر آن پنج طرح تخصصی و فوق تخصصی مرمتی نیز دنبال می‌شود که یک طرح آن رونمایی و چهار طرح دیگر در ایام معصومیه آغاز می‌شود.

وی آغاز بهره‌برداری از گلخانه هیدروپونیک را از دیگر برنامه‌های ایام معصومیه برشمرد که در سطح کشور از ارزش ویژه‌ای برخوردار است و گفت: حدود 580 میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است که این گلخانه سهم بسزایی در صادرات استان دارد.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اضافه کرد: پروژه کاشی‌کاری بدنه صحن امام هادی(ع) نیز با پیش‌بینی هزینه حدود 10 میلیارد ریال در این ایام شروع می‌شود.

محمودنژاد بیان کرد: بعد از اتمام برنامه‌های سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، با سیاهپوش کردن سطح شهر، بیت‌النور و حرم مطهر برنامه‌های ایام رحلت شهادت‌گونه این حضرت آغاز می‌شود.

وی تشریح کرد: بیش از 70 برنامه در ایام رحلت شهادت‌گونه حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود که از جمله آن تعویض پرچم گنبد حرم مطهر، برگزاری مراسم‌های متعدد با حضور سخنرانان و مداحان مطرح و پخش آن از شبکه‌های استانی و ملی و برگزاری آیین معنوی شمع‌گردانی است.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اجرای برنامه سفیران کریمه به رسم هر ساله در شهرها و کشورهای مختلف گفت: سفیران کریمه در داخل کشور در مساجد، امامزادگان، بیمارستان‌ها، موقوفات آستان مقدس و برخی جاهای خاص مانند منزل خانواده‌هایی که از قصاص گذشته‌اند یا در حال تصمیم‌گیری برای گذشتن از قصاص هستند حاضر می‌شوند و علاوه بر آن در کشورهای دیگری مانند استرالیا، عراق، ترکیه، سوریه و ... نیز حضور می‌یابند.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان بانوی کرامت عنوان کرد: قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی است و امید است برکات این شهر روز به روز برای مردم کشور بیشتر شود.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول