اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

مجسمه قهرمان آمریکایی‌ها آب می‌شود!+عکس

مجسمه لی به دنبال اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا و فشار تحمیلی از سوی رنگین پوستان، توسط مسئولان موزه برای خلق اثری دیگر ذوب خواهد شد.

مجسمه قهرمان آمریکایی‌ها آب می‌شود!+عکس

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز، مجسمه لی چهره معروف و محبوب سفیدپوستان نژادپرست آمریکایی، به دنبال اعتراضات ضد نژادی در آمریکا و فشار تحمیلی از سوی رنگین پوستان، توسط مسولان موزه برای خلق اثری دیگر ذوب خواهد شد.

شارلوتز ویل، ویرجینیا (AP)آسوشیتدپرس - یک موزه در ویرجینیا قرار است مجسمه ژنرال رابرت ای. لی کنفدراسیون را که در سال ۲۰۱۷ در شارلوتزویل مورد توجه تظاهرات خشونت آمیز ملی گرایان سفیدپوست قرار داشت ذوب کند و یک اثر هنری جدید خلق کند.

به گزارش دیلی پراگرس، مرکز میراث آفریقایی آمریکایی مدرسه جفرسون هفته گذشته پیشنهاد خود را به شورای شهر و مدیر شهری شارلوتزویل ارائه کرد. این طرح برای ایجاد اثر هنری جدید از طریق فرآیند مشارکت جامعه و سپس ارائه آن به شهر برای نصب در اماکن عمومی ارائه داد. این اقدام به دنبال شرایط حادثه‌سازی است که این مجسمه شخصیت قهرمان سفیدپوستان و از طرفداران برده‌داری به دنبال داشته است.

پروژه پیشنهادی به نام «شمشیرها گاوآهن می‌شوند» تقریباً ۳۰ نامه حمایتی از سازمان‌ها و افراد دریافت کرده است.

این موزه ابراز داشت که وجود این مجسمه می‌تواند به ناآرامی‌های نژادی دامن زده و موجب ناامنی و تشدید درگیری‌ها و اعتراضات در جامعه شود.

در حالی که مدرسه جفرسون پیشنهادی پولی برای مالکیت مجسمه به شهر ارائه نکرد، تمام مسئولیت مالی پروژه را بدون هیچ گونه تعهد مالی از سوی شهر برعهده گرفت.

این شورا در ماه ژوئن به حذف مجسمه‌های لی و ژنرال توماس «استون وال» جکسون رأی داد. این سازمان به دنبال اظهار تمایل از طرف نهادهای علاقه‌مند به مالکیت یک یا هر دو مجسمه است که در ماه جولای برداشته شدند. ده‌ها نهاد و شخص به انجام این پروژه برای ذوب کردن مجسمه‌های به اصطلاح افتخارآمیز آمریکایی و تغییر شکل آن‌ها تمایل نشان دادند.

رابرت ادوارد لی زاده ۱۹ ژانویهٔ ۱۸۰۷ درگذشته ۱۲ اکتبر ۱۸۷۰ یک ژنرال آمریکایی بود که به فرماندهی ارتش مؤتلفهٔ ویرجینیای شمالی در دوران جنگ داخلی آمریکا از سال ۱۸۶۲ تا زمان تسلیمش شناخته می‌شود.

لی تا پایان جنگ داخلی آمریکا به جفرسون دیویس رئیس‌جمهور ایالات برده‌دار جنوبی وفادار ماند تا این که سرانجام ژنرال یولیسیز سایمن گرانت لی را در اِپومَِتِکس کورت هاوس در سال ۱۸۶۵ شکست داد و جنگ داخلی پایان یافت. ۵ سال بعد لی درگذشت. استون‌وال جکسن معروف‌ترین فرمانده تاریخ زیر نظر لی بود.

مجسمه رابرت ادوارد لی در پارک آزادی بردگان (پیشتر پارک لی) در شهر شارلوتزویل، ویرجینیا قرار دارد که در آگوست سال ۲۰۱۷ در اثر تصمیم شهرداری شارلوتزویل به حذف این مجسمه گردهمایی اتحاد راست‌گرایان ۲۰۱۷ در این شهر برگزار شد.

این مجسمه در سپتامبر سال ۲۰۲۱ از پارک آزادی برداشته شد.

گردهمایی اتحاد راست‌گرایان ۲۰۱۷ (2017 Unite the Right rally) گردهمایی مسلح برترپنداران نژاد سفید (راست‌گرایان افراطی، ملی‌گرایان سفیدپوست، و نونازیست‌ها) در شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیای آمریکا بود که در یازدهم و دوازدهم آگوست ۲۰۱۷ برگزار شد. تظاهرات در اعتراض به حذف نمادهای ایالات برده‌دار جنوبی در جنگ داخلی آمریکا به ویژه تندیس اسب‌سوار «رابرت ئی. لی» برگزار شده بود.

در اثر به خشونت کشیده شدن این گردهمایی با حملهٔ یک خودرو به مخالفان گردهمایی یک‌نفر کشته و ۱۹ نفر زخمی شدند که حال پنج نفر از آنها وخیم گزارش شده بود. همچنین در اثر سقوط یک هلیکوپتر پلیس ایالتی که ناظر به خشونت کشده شدن تظاهرات بود دو مأمور کشته شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول