اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

عرضه سوخت در جایگاه‌های خراسان‌جنوبی انجام می‌شود

در حال حاضر با توجه به مشکل سراسری در راستای اختلال ایجاد شده در سامانه هوشمند سوخت عرضه سوخت در جایگاه‌های سوخت استان در حال انجام به صورت دستی بوده ولی قیمت بنزین آزاد است.

عرضه سوخت در جایگاه‌های خراسان‌جنوبی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، از ساعت ۱۱ صبح روز گذشته بود که رانندگان با مراجعه به پمپ بنزین‌ها تا ساعتی سرگردان بودند که این مشکل براساس اعلام مسئولان کشوری در این حوزه به دلیل حمله سایبری به سامانه هوشمند کارت‌های سوخت همزمان با سراسر کشور اتفاق افتاده است.

جایگاه‌داران استان برای رفع این مشکل با فروش آزاد سوخت رانندگان را راهی کردند.

در پی اختلال و قطعی سیستم کارت هوشمند سوخت از ظهر روز گذشته چند ساعتی بنزین به طور کامل عرضه نشد و تا اطلاع ثانوی بنزین با نرخ آزاد عرضه می‌شود.

یکی از مراجعه‌کنندگان به یکی از جایگاه‌های بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: به طور کامل سیستم پمپ بنزین قطع شده که با پیگیری که انجام شد، جایگاه‌داران این مشکل را سراسری اعلام کردند.

اصغری یکی دیگر از دارندگان خودرو که برای سوخت‌گیری خودروی خود به جایگاه عرضه بنزین در سطح شهر مراجعه کرده بود، گفت: از پایین مدرس خودرویم بدون بنزین شده و وقتی مراجعه برای بنزین نمودم فهمیدم بنزینی عرضه نمی‌شود حتی با قیمت آزاد سوخت عرضه نشد.

هر چند از عصر روز گذشته با تلاش متخصصان شرکت نفت مشکل اندکی حل گشت و عرضه بنزین به شکل قبل از هوشمندسازی برگشت و به صورت دستی با نرخ آزاد جهت کار راه‌اندازی مردم عرضه شد اما هنوز مشکل سامانه ادامه دارد.

براساس گزارش خبرنگاران در سراسر استان در حال حاضر سوخت‌رسانی با نرخ آزاد در جایگاه‌های بنزین انجام می‌گیرد.

وزارت نفت با اعلام اینکه در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این مشکل فنی رفع شود بیان داشته‌اند؛ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم ایجاد نمی‌شود و سهمیه بنزین مردم در کارت‌های سوخت ذخیره باقی می‌ماند.

طبق رصد خبرنگاران هیچ کمبودی در خصوص بنزین در سطح استان وجود ندارد و مخازن جایگاه‌ها به طور کامل پر است.

«قربانعلی مردانی» مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از ساعت ۱۱ که اختلال در سامانه هوشمند سوخت ایجاد شد اکیپ‌های مختلفی به جایگاه‌های عرضه سوخت برای رفع مشکل سوخت‌رسانی به مراجعان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۹۳ جایگاه موجود در استان ۵۶ جایگاه به صورت دستی فعال شده و سوخت‌گیری انجام می‌شود، افزود: امیدواریم تعداد باقی مانده تا ساعتی دیگر فعال شوند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کلیه جایگاه‌های استراتژیک و پایه خراسان‌جنوبی تاکنون به طور کامل فعال شده‌اند، اضافه کرد: مردم نگران فرآورده نباشند چون فرآورده وجود داشته و کمبودی وجود ندارد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول