اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

زمان ورود اتوبوس و واگن جدید مترو به تهران/ گزارش هیات انتصابات در صحن شورا

رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره جزئیات صحن امروز شورای شهر ارائه داد.

زمان ورود اتوبوس و واگن جدید مترو به تهران/ گزارش هیات انتصابات در صحن شورا

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز مدیران سازمان برق منطقه تهران در صحن شورا حضور یافتند و گزارشی ارائه شد. هفته گذشته هم از آب منطقه تهران دوستانی حضور داشتند و بنا داریم در هفته‌های آتی نیز از سایر بخش‌ها مهمانانی داشته باشیم و در ارتباط با مسائل شهر گفتگوهایی صورت گیرد.

وی افزود: دو معاون حمل و نقل و ترافیک و مالی شهردار نیز در صحن شورا حضور یافتند تا گزارشی از برنامه‌هایشان ارائه دهند که به دلیل ذیق وقت فقط معاون حمل و نقل گزارش داد و معاون مالی گزارش آن به جلسه آینده موکول شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین در صحن امروز یک فوریت سیاست حاکم بر بودجه سال 1402 که شورای شهر باید آن را تدوین و به شهرداری ابلاغ کنیم به تصویب رسید.

چمران درباره وضعیت حمل و نقل عمومی اظهار داشت: شورا و شهرداری تلاش‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند، علیرضا زاکانی شهردار تهران هم در هیات دولت پیگیری‌های لازم را انجام داده و موضوع برای رئیس جمهور هم مطرح شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ها قرار است 630 واگن و تعداد زیادی اتوبوس به چرخه حمل و نقل اضافه شود ولی من قبلا هم گفته‌ام از زمانی که واگن بخریم تا به دستمان برسد یکی و نیم تا دو سال به زمان می‌برد و به صورت فوریتی این موضوع محقق نمی‌شود. برای خرید اتوبوس هم همین طور است و حداقل 5 تا 6 ماه زمان خواهد برد.

رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: به دلیل شرایط کرونا مردم زیاد از حمل و نقل عمومی استقبال نمی‌کنند و بیشتر از خودروهای شخصی استفاده می‌شود و همین مسأله ترافیک فشرده‌ای را در تهران ایجاد کرده است.

چمران اضافه کرد: در تلاشیم که حداقل 600 دستگاه واگن مترو و 2 هزار اتوبوس برای تهران اضافه شود که امیدواریم با توجه به قول‌هایی که به ما داده‌اند این موضوع محقق شود.

وی درباره بحث انتصابات گفت: اعضای شورا نباید دخالت در این زمینه کنند چراکه در غیر این صورت یک شهر می‌شود و 22 شهردار مسئولیت انتصابات برعهده شهردار است و ایشان باید راضی و پاسخگو باشد.

وی بیان داشت:‌ ‌البته هر انتصابی برخی مخالف و برخی موافق داشته است. قرار است هیات انتصابات در صحن شورا حضور پیدا کنند و درباره روش کار در زمینه انتصابات توضیحات عمومی ارائه دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول