اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معادل‌یابی فارسی 100 واژه تخصصی در آموزش‌ و پرورش استثنایی انجام شد

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی گفت: بر اساس تفاهم‌نامه با فرهنگستان زبان و ادب فارسی کارگروهی برای واژه‌گزینی و معادل‌یابی واژه‌ های بیگانه در حوزه کودکان استثنایی تشکیل شده است و این کارگروه تاکنون 100 واژه تخصصی را «معادل‌یابی فارسی» کرده است.

معادل‌یابی فارسی 100 واژه تخصصی در آموزش‌ و پرورش استثنایی انجام شد

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سیدجواد حسینی رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی اظهار کرد: واژگان مصوب به فرهنگستان زبان و ادب فارسی ارسال و پس از تأیید فرهنگستان در کتاب‌ها، مجلات و مقالات سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی بکار برده خواهد شد.

حسینی با اعلام آخرین وضعیت سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، گفت: علی‌رغم مشکلات سامانه «سیدا» تاکنون 98 هزار و 919 نوآموز پیش‌دبستانی در برنامه سنجش نوبت‌گیری شده‌اند و سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی تا اوایل آذر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون 99.48 درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان نیز در برنامه سنجش، نوبت‌گیری شده‌اند که از این میزان 96.9 درصد سنجش و در مدارس مناسب جایابی شده‌اند.

حسینی خواستار پیگیری پروژه‌های در حال تکمیل آموزش ‌و پرورش استثنایی از طریق سازمان نوسازی مدارس و ادارات استان‌ها شد و گفت: بر اساس آخرین آمار 160 پروژه مربوط به آموزش‌ و پرورش استثنایی نیمه‌تمام هستند که حدود 40 پروژه از این تعداد تکمیل شده است و منتظر تجهیز است.

وی افزود: بر اساس آمایش سرزمینی، 14 استان کشور فاقد «مدرسه اتیسم اختصاصی» بودند که در 6 استان این مدارس با مشارکت خیّرین در حال ساخت است.

رئیس سازمان آموزش ‌و پرورش استثنایی با بیان این که در سال جاری سه بسته تحولی «آموزش، پرورش و توان‌بخشی خانواده محور»، «جشنواره نشاط» و «غربال و مداخله بهنگام نوآموزان ۵تا ۷ساله در معرض مشکلات ویژه یادگیری» در آموزش ‌و پرورش استثنایی تدوین و اجرایی شده است گفت: برخی از شاخص‌های سه بسته تحولی توسعه مشارکت‌ها، مدرسه انطباقی و مداخلات بهنگام طلایی استمراری بود که در سال جاری نیز اجرای این شاخص‌ها ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول