اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ناامیدی دموکرات‌ها از دریافت مالیات بیشتر از شرکت‌ها/ چرخش دوباره به سمت میلیاردرها

انتظار می‌رود امروز نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از طرح خود برای دریافت مالیات بیشتر از ثروتمندان رونمایی کنند.

ناامیدی دموکرات‌ها از دریافت مالیات بیشتر از شرکت‌ها/  چرخش دوباره به سمت میلیاردرها

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز، امروز قرار است، نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از طرح خود برای دریافت صدها میلیارد دلار مالیات بیشتر از ثروتمندان در راستای تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های امنیت اجتماعی و مقابله با آلودگی هوا رونمایی کنند.

دموکرات‌ها در حالی قرار است به شکل اجباری به سمت این طرح بروند که قبلاً می‌خواستند، منابع مالی مورد نیاز خود را از محل دریافت مالیات بیشتر از شرکت‌ها تأمین کنند، اما این طرح با مخالفت حتی سناتورهای دموکرات در مجلس سنا مواجه شد.

تأمین منابع مالی برای اجرای طرح‌های تأمین اجتماعی و همچنین مقابله با تغییرات آب و هوایی یکی از پایه‌های اصلی وعده‌های انتخاباتی جوبایدن در زمان پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

هم اکنون دموکرات‌ها در حال جمع‌بندی برای نهایی کردن این طرح یک و نیم تا دو تریلیون دلاری در راستای ارتقاء تأمین اجتماعی و مقابله با تغییرات آب و هوایی هستند.

دموکرات‌ها می‌خواستند بسته بزرگ‌تری را تدوین کنند، اما این مسأله با مخالفت سناتورهای دموکرات روبه‌رو شد و کاخ سفید مجبور شد برای راضی کردن آنها به سمت کوچک‌تر کردن این بسته برود.

دموکرات‌ها مدت‌هاست به دنبال دریافت مالیات بیشتر از شرکت‌ها و افراد پردرآمد هستند و می‌گویند که ثروتمندان آمریکایی و شرکت‌ها باید پول بیشتری را برای اجرای تأمین برنامه‌های اجتماعی پرداخت کنند، اما دنبال کردن این مسائل برای آنها با چالش‌های نسبتاً‌ جدی مواجه بوده است.

در حال حاضر ثروتمندان آمریکایی برای نگه داشتن دارایی‌هایی نظیر آثار هنری، سهام و ملک مالیات نمی‌پردازند، چرا که تنها زمانی این دارایی‌ها مشمول مالیات می‌شود که فروخته شود. اما در قالب طرح پیشنهادی مالیات بر میلیاردرها که از سوی دموکرات‌ها ارائه شده قرار است میلیاردرها در ازای افزایش ارزش دارایی‌هایشان به صورت سالانه و فارغ از اینکه آنها را نگه داشته یا فروخته‌اند، مالیات پرداخت کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول