اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید دبیر کل پیمان امنیت جمعی بر حمایت از تاجیکستان در برابر هر گونه تهاجم

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: رزمایش های اخیر پیمان امنیت جمعی بار دیگر افزایش سطح آموزش نهادهای مدیریتی و توانایی واحدهای نظامی را به نمایش گذاشت.

تأکید دبیر کل پیمان امنیت جمعی بر حمایت از تاجیکستان در برابر هر گونه تهاجم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «استانیسلاو زاس»، دبیرکل پیمان امنیت جمعی در پایان تمرینات مشترک نظامی نیروهای واکنش سریع پیمان امنیت جمعی در تاجیکستان در حضور روزنامه نگاران اظهار داشت: تمرینات مذکور توانایی نیروهای واکنش سریع پیمان امنیت جمعی را برای عملی سازی اهداف در زمینه حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشورهای عضو این سازمان به نمایش گذاشت.

زاس با بیان این که گرچه ما معتقدیم هرگونه  درگیری بایستی به صورت مسالمت آمیز، از طریق مذاکره و گفتگو حل و فصل شود، اما اگر تجاوزی علیه هر یک از کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی انجام شود، اعضای سازمان مذکور باید آماده دفع آن باشند.

وی اضافه کرد: چنین آمادگی کشورهای عضو در جریان تمرینات اخیر که نیروهای جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی توانایی عمل به شیوه ای هماهنگ و حرفه ای، شانه به شانه در کنار هم، در یک محیط دشوار و به سرعت در حال تغییر را نشان دادند، تایید شد.

دبیرکل پیمان امنیت جمعی پس از پایان مرحله نهایی این تمرینات در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت که نیروهای جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی در رزمایش های استراتژیک «برادری رزمی 2021» نشان دادند که حمایت از تاجیکستان در برابر تهاجم تروریست ها تضمین شده است.

وی افزود: در این تمرینات ما جنگ با افغانستان را تمرین نکردیم، برعکس، کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی جانبدار افغانستان با ثبات، مرفه، عاری از جنگ، تروریسم، مواد مخدر هستند، جایی که مردم آنجا زندگی می‌کنند و زندگی خود را می سازند.

زاس ادامه داد: این رزمایش به تمام جهان، از جمله به بدخواهان کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی و تاجیکستان نشان داد که این کشور در برابر مشکلات تنها نخواهند ماند.

بنابر سخنان وی، در جریان این تمرینات مسائل مربوط به نابودی گروه های تروریستی، سازمان های مسلح غیرقانونی که در واقع وجود دارند و تهدید مستقیم هم برای کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی و هم خود افغانستان هستند، تجربه شدند.

تمرینات نیروهای واکنش سریع سازمان پیمان امنیت جمعی در تاریخ 18 – 23 اکتبر در جنوب تاجیکستان در مجاورت مرز افغانستان برگزار شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول