اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

با خلقت پیامبر (ص) جهان از تاریکی رهایی بخشید

امام جمعه موقت سنندج گفت: خلقت پیامبر بزرگوار اسلام تمام جهان را از ظلمت، جهل و تاریکی رهایی بخشید و تمام بشریت را به سوی توحید، یکتاپرستی و روشنی دعوت کرد.

با خلقت پیامبر (ص) جهان از تاریکی رهایی بخشید

ماموستا محمدامین راستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن تبریک بمناسبت ماه ربیع الاول و ولادت نبی مکرم اسلام، حضرت محمد را ناجی بشریت دانست و افزود: آن شخصیت آسمانی و هدیه الهی به مثابه چراغ روشنی برای عالم بشریت است.

به گفته وی، در دوران جاهلیت عرب بت پرستی، خرافه پرستی، تبعیض، خشونت، تعصب، غارت، نابرابری و جنگ فرقه‌ای میان قبایل عرب رایج بوده و یکی از دردناک‌ترین و وحشیانه‌ترین پدیده‌ها در این دوران زنده به گور کردن دختران بوده که در قرآن مجید به آن اشاره شده است.

وی یادآور شد: با آمدن پیامبر مکرم اسلام و دین محمدی تبعیض، نابرابری، جنگ و ستیز و ظلم و تجاوز جای خود را به برابری، الفت، مودت و مهربانی داد و بساط بت پرستی برچیده شد و ندای یکتاپرستی و توحید در جامعه طنین انداز شد.

ماموستا راستی اظهار کرد: با آمدن آیین محمدی زنان از مقام و منزلت ویژه ای برخوردار شدند اسلام به زنان حقوق مساوی با مردان بخشید و برای وی شخصیت مستقلی قایل شد.

وی افزود: از دیدگاه دین مبین اسلام نقش زن کمتر از نقش مرد نیست بلکه اسلام به هر دو بعنوان انسان و مساوی می‌نگرد.

امام جمعه موقت سنندج گفت: امروز در جامعه ما  نقش زنان ملموس است و زنان پا به پای مردان  در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی حضور دارند و در توسعه و پیشرفت جامعه نقش آفرینی می‌کنند.

وی یادآورشد: ظهور پیامبر (ص) در دوران سیاه اعراب پیش از اسلام صلح و آشتی به ارمغان آورد و تاریخ اسلام و بعثت و نبوت آن حضرت در دوران سیاه عرب رقم خورد.

ماموستا راستی اظهار کرد: وجود حضرت محمد (ص) سرآغاز دوران تازه ای از حیات بشریت است و زمینه گسترش تعالیم حیات بخش و معارف هدایتگر دین را فراهم کرد.

وی اخلاق‌مداری، اخلاق‌محوری، مهربانی، صفا و صمیمیت را از ویژگی‌های بارز آن بزرگوار دانست.

ماموستا راستی وحدت و اتحاد را رمز بقای جهان اسلام دانست و گفت: ماه ربیع الاول و ولادت حضرت محمد (ص)  ماه همبستگی و وحدت مسلمانان است ضرورت دارد مسلمانان شیعه و سنی زیر پرچم اسلام ناب محمدی با استناد به آیه واعتصموا بحبل الله الگوگیری کنند و از تفرقه و تشتت اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف و تفرقه میان مسلمانان ابهت میان مسلمانان را از بین می برد و زمینه سو استفاده دشمنان را فراهم می.کند اظهارکرد: علما و مبلغان دینی باید از مسایل اختلافی اجتناب کنند و تلاش کنند صمیمیت، اخوت و برادری را میان مسلمانان گسترش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، سالروز ولادت پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد بن عبدالله یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، بنابر روایات اهل سنت ولادت آن حضرت در روز دوازدهم و بنا بر روایات اهل تشییع در روز  هفدهم ربیع الاول بوده است، در این روز مسلمانان شیعه و سنی با برگزاری جشن های هفته وحدت این روز خجسته را جشن می گیرند.

انتهای پیام/2330/85
۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول