اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

شرط و شروط اتحادیه اروپا برای توسعه همکاری با ترکمنستان

نمایندگان اتحادیه اروپا از ترکمنستان خواستند به برنامه بین المللی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به ویژه متان پایبند باشد.

شرط و شروط  اتحادیه اروپا برای توسعه همکاری با ترکمنستان

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در بیستمین نشست کمیته مشترک اتحادیه اروپا و ترکمنستان به صورت ویدئو کنفرانس نتایج همکاری‌های یکسال گذشته در زمینه تجارت و به طور کل اقتصاد مورد بحث قرار گرفت.

در  بیانیه مطبوعاتی اتحادیه اروپا در مورد آمارها و کنفرانس‌ها به افزایش سطح تجارت خارجی اشاره شد.

با این حال، «لوک دوین» رئیس هیات اتحادیه اروپا بر اهمیت ارائه آمارهای قابل مقایسه، قابل اعتماد و به موقع در تصمیم گیری سیاسی دولت تأکید کرد و از ترکمنستان خواست که در این زمینه همکاری فعال داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر صادرات ترکمنستان به اتحادیه اروپا شامل محصولات هیدروکربنی است و اتحادیه اروپا مانند بسیاری از کشورهای دیگر قصد دارد به منابع انرژی تجدیدپذیر روی آورد، در نتیجه واردات هیدروکربن را کاهش می‌دهند و در این راستا به ترکمنستان توصیه شد تا تنوع را افزایش دهد.

نمایندگان اتحادیه اروپا از ترکمنستان خواستند به برنامه بین المللی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، به ویژه متان پایبند باشد.

اتحادیه اروپا قصد دارد در 6 سال آینده، همکاری خود با ترکمنستان را بر جنبه‌های زیست محیطی اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار متمرکز کند.

برنامه‌های منطقه‌ای نیز به ویژه در زمینه‌های آموزش و پرورش و حرفه‌ای، اصلاحات اداری دولتی، همکاری‌های اقتصادی و مالی، سرمایه گذاری، تجارت، محیط زیست، تغییرات آب و هوایی، انرژی و امنیت متمرکز خواهد شد.

همچنین در این دیدار، بر پیوستن ترکمنستان به سازمان تجارت جهانی نیز تاکید شد.

«محمد گلدی سرداراف» وزیر اقتصاد و دارایی رییس هیات ترکمنستان با توجه به چشم اندازهای تصویب توافقنامه مشارکت و همکاری اتحادیه اروپا و «عشق آباد» مجدداً تأکید کرد اذعان اتحادیه اروپا بر پیشرفت در زمینه حقوق بشر در کشور شرط اصلی این امر است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول